Får väl se hur länge den klarar sig...

Tassetass

Trådstartare
Har köpt en ny matta till vardagsrummet och förhoppningsvis ska den vara kattsäker (kattfan har ju massakrerat den handtuftade ullmattan jag hade där innan). Billig var den i alla fall och i helt rätt färg. :D Den är egentligen något mörkare än på bilden, medans gardinerna egentligen är lite ljusare (skitkamera).

DSC00058.jpg

Nu ska jag bara snygga till det här fönstret...:

DSC00061.jpg

... och köpa en sån här (får den om två veckor) som ska stå mot väggen som syns till höger på bilden ovan...:

0~3602701~240~240~

... och sen är mitt vardagsrum så gott som klart! :bump: Kanske en bokhylla också, men det bli ett senare projekt i så fall.

Det tar sig, tammefan! :D

Sv: Får väl se hur länge den klarar sig...

Snyggt!!

Apropå kattsäkert hehe, är det pga katterna som pläden ligger i soffan med? Fastnar mkt hår?

Vi har idag en skinnsoffa och två skinnfåtöljer som är urbekväma men jag avskyr skinn och vi ska äntligen köpa en eller två tygsoffor, men även vi har katter. Så vi får nog kattsäkra lite här med sen ;)

Filten i soffan är pga ena katten, ja. Hon lämnar kattformade hårmattor efter sig när hon legat och trynat en hel dag :D så filten får ta värsta smällen. Dock är det där tyget ruskigt lätt att håra av; bara ta en lätt, lätt fuktad trasa och dra så följer allt med.

Jag avskyr också skinn och har lekt med tanken att köpa en soffa i en annan färg, men jag avskyr bruna och beiga soffor och om jag har en mörk soffa kommer jag få samma problem då halva katten är vit. :D

Aaah, vita katthår är bra ibland! Mina små ligister är svarta, bruntigré och svartsköldpadda, så jag vågar tyvärr inte köpa vit soffa, trots att jag hemskt gärna vill :(

Men smart och enkelt med en pläd som tar det värsta!

Aldrig kan man vara nöjd. :D Pläden är min bästa vän, lättare att bara skaka av den än att riva av hela soffan. :p

Liknande trådar

Hemmet Hej Jag vill göra om ett hörn av min lägenhet till en läshörna, eller reading nook som det också heter. :) Jag känner att jag vill göra...
Svar
17
· Visningar
1 026
Senast: Bison
·
Hemmet Ni är väl säkert nån/några som sett min andra tråd. I tisdags flyttade jag in i min egna tvåa. Jag älskar den!! Vill dela av med med...
8 9 10
Svar
194
· Visningar
28 591
Senast: pepp
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har skrivit mindre än jag har velat den sista tiden. Skrivandet är ju så välgörande för mig, jag skulle gärna vilja skriva mer...
Svar
0
· Visningar
367
Senast: cassiopeja
·
Hemmet Vi har ett rum som vi inte vet hur vi ska inreda riktigt. Det som måste få plats är minst ett skrivbord och våran träningsbänk...
Svar
3
· Visningar
1 532
Senast: Tjôta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka