Får två personer tävla samma häst samma dag?

Gilette

Trådstartare
Jag undrar om det är tillåtet att två enskilda personer tävlar varsin klass på samma häst, samma tävling och dag. T ex i hoppning: en tävlar LD och en LC. Är det tillåtet?

Sv: Får två personer tävla samma häst samma dag?

japp detta är tillåtet inom hoppning iallafall:D

(obs tänker på ponny)
fast det blir krångligare om den ena ryttaren är uppklassad med ponnyn ur tex LB. Då får den andra ryttaren inte lov att tävla lägre klass än öppen LB om det inte sker ett permanent ryttarbyte.
Såvida att ryttarna inte är syskon, eller ponnyn är en ridskoleponny.

japp, men hästen får bara gå max 3 ggr/dag på lokal, och 2 ggr på regional och uppåt

Xenox skrev:
(obs tänker på ponny)
fast det blir krångligare om den ena ryttaren är uppklassad med ponnyn ur tex LB. Då får den andra ryttaren inte lov att tävla lägre klass än öppen LB om det inte sker ett permanent ryttarbyte.
Såvida att ryttarna inte är syskon, eller ponnyn är en ridskoleponny.

okej men i det här fallet är ingen uppklassad och dessutom är de syskon. =)

jag och min syster tävlar alltid varsin klass på vår ponny:)

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
472
Senast: MiniLi
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
890
Senast: Ketrawzc
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 395
Senast: hhere
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 433
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka