Får snart spader!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Freddie

Trådstartare
Viktor är ett halvår och har precis lärt sig att resa sig mot saker = Han gör illa sig ännu mer än när han började krypa för en månad sen. Visst, det är förstås kul att han lär sig saker, men inte så fort :crazy:. Det är grinigt och kaos mest hela tiden, han ramlar än här, än där, försöker nu gå med stöd av möblerna och ramlar ännu mer.

Någon som använt en såndär ful "brottarhjälm" i tyg som man kan sätta på små bebbar som ramlar omkull rätt ofta?

Nej, dags att försöka rädda några av alla de tidningar han har rivit ner, som annar lär möta en säker död :D!
 
Sv: Får snart spader!

Får du spader nu, du skulle bara veta vad som väntar...:D

Har precis jagat ner sonen ur bokhyllan,från köksbordet, räddat livet på katten son sonen försökt att strypa, fiskat upp hans skor ur toaletten, och plockat upp resterna av julgranen samt 150 kronors blomkrukan som han rev i golvet...:angel: :crazy:

Har aldrig provat hjälm, men funderade på det ett tag när han var i samma stadie som Viktor, för de slår i rätt rejält känns det som när de precis lärt sig ställa sig upp, annars så brukar det gå ganska snabbt innan de lär sig hitta balansen.
 
Sv: Får snart spader!

Får du spader nu, du skulle bara veta vad som väntar...:D

Har precis jagat ner sonen ur bokhyllan,från köksbordet, räddat livet på katten son sonen försökt att strypa, fiskat upp hans skor ur toaletten, och plockat upp resterna av julgranen samt 150 kronors blomkrukan som han rev i golvet...:angel: :crazy:

Har aldrig provat hjälm, men funderade på det ett tag när han var i samma stadie som Viktor, för de slår i rätt rejält känns det som när de precis lärt sig ställa sig upp, annars så brukar det gå ganska snabbt innan de lär sig hitta balansen.

:rofl: :rofl: :rofl:

Jag kan bara hålla med. Min lille Edwin 15mån han är helt övertygad att allt skall ligga på golvet...och då menar han allt:crazy: .
Vi har grindar mellan nästan alla rum och jag har precis ställt tillbaka fönsterträden efter 5-6 månaders förvaring på säkrare ställe.
Stolar går inte att lämna obevakade för då klättrar han bara.

Nu börjar han förskolan i januari och jag hoppas att han lungnar sig lite då.:angel:
 
Sv: Får snart spader!

Haha, jag kan föreställa mig det, det jobbiga nu är att han gör illa sig så mycket :crazy:. Han har flera jack här och där för att han reser sig mot allt och sen försöker gå, vilket nästan alltid slutar med sår och tårar. Jag hade tänkt att han skulle väntat lite till med att resa sig :D! Ska titta lite på brottarhjälmarna, annars får jag skaffa honom sele och koppel :angel:.
 
Sv: Får snart spader!

Såg nu att han var såpass liten som 6 månader.

Hade nog provat med hjälm om man slår sig så illa så han får jack och sår. Han verkar väldigt tidig av sig så motoriken kanske inte riktigt är med fastän kroppen är det.
 
Sv: Får snart spader!

Då hade nog jag också kikat på innehjälm. Vår son var nog en månad efter er med detta men då var han så stadig/klok/motoriskt utvecklad så att han dels inte ramlade hela tiden och dels egentligen sällan just ramlade utan mer satt sig ned när han tyckte han inte hade balansen. Himla skönt!
 
Sv: Får snart spader!

Nej har tyvärr inte provat, men funderade starkt på det innan han lärt sig att ta sig ner från stående för egen maskin.... min pojk nu 13 mån började krypa och ställa sig upp samtidigt- vilket blev lite för mkt för hjärnan att bearbeta....med resultatet att allt som oftast hördes dunsar när man inte hann fram och hjälpa honom ner....:crazy:
Vi hade däremot en resesäng som vi la i en extra madrass...där fick han vara och leka ibland för där var det mjukt att falla- så småningom (ngra veckor) började han förstå att man kunde klättra upp OCH ned längs med sängens kanter...
Det blir bättre jag lovar, men det skär i hjärtat när de slår sig så:cry: :cry:
 
Sv: Får snart spader!

Innehjälm och att kasta kuddar omkring sig så att de i de flesta fall kunde landa mjukt var det enda som hjälpte. Jag har aldrig känt mig så otillräcklig i hela mitt liv som när jag hade två bebisar som ramlade och slog sig i ett och jag hann inte fram och ta emot båda.
 
Sv: Får snart spader!

Min son började också gå utmed möbler när han var 6 månader och jag har en tyghjälm till honom. Tycker den inte är så bra för den sitter dåligt. Vet inte hur mycket den hjälper heller för när han sätter sig själv innan han ramlar som tur är :) De få gångerna han har ramlat så ramlar han framåt och då hjälper inte hjälmen tyvärr.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 326
Senast: Calmiche
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har verkligen snöat in på att lära mig mer om hormoner och hälsa nu, och jag älskar verkligen känslan av att vara driven av ett...
Svar
0
· Visningar
1 637
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 483
Senast: Ramona
·
M
Hästmänniskan Hej! Vill av respekt för stallägare och andra i stallet vara anonym, så jag har skaffat en ny inloggning. Är det ngn som misstänker vem...
Svar
14
· Visningar
3 399
Senast: lewellyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Breeders dressyr 2024
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp