Får polisen lämna ut personuppgifter hur som helst?

AgentCarter

Trådstartare
Sambon har fått lite problem med ett licenskrävande vara, visade sig ha fel tillverkningsnummer. Mejlar handlägaren och får i mejlet tillbaka personuppgifterna på den som äger varan med samma tillverkningsnummerO_o

Får de verkligen ge ut en persons uppgifter sådär? Vi pratar namn, ort och personnummer inklusive de fyra sista.
Sambon har inget behov alls utav att få detta, hjälper inte till med hans problem alls. Han har heller inte frågat vem som "äger" det andra numret.
Utan det komhelt random då han fick mejlkonversationen mellan två personer.
 
Sv: Får polisen lämna ut personuppgifter hur som helst?

Så länge personen inte har skyddad identitet är det ingen fara.
Samma uppgifter är sprättlätt att ta reda på, det är bara att ta kontakt med Skatteverket (och kronofogdemyndigheten).
 
Sv: Får polisen lämna ut personuppgifter hur som helst?

Beror ju helt på, vad är det för licenskrävande vara som polisen har ansvaret för?

Men många saker som har med myndigheter att göra är offentliga, så det lämnar dom ut. Personnummer är ju inget heligt direkt, bara att kolla upp ett förnamn och en stad på upplysning.se ...
 
Sv: Får polisen lämna ut personuppgifter hur som helst?

Jo, det vet jag. Men känns så udda att de bara lämnar ut det sådär. Visst om han hade frågat, men nu?
Visserligen tror jag inte den andre har skyddad identitet men helt säker är jag inte.
 
Sv: Får polisen lämna ut personuppgifter hur som helst?

Vapen, vilket jag inte tycker borde skyltas med vem som har.
Sen ligger inte fyra sista ute hur som helst på nätet.
 
Sv: Får polisen lämna ut personuppgifter hur som helst?

Jo det var ju lite olustigt, håller med om att det inte känns riktigt ok... men får, det får dom säkert :P.
 
Sv: Får polisen lämna ut personuppgifter hur som helst?

Om inte annat så är det de som borde ha koll på det:p
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Bakgrund : Blev förra vintern ombedd att ta hand om 2 hästar då ägaren skulle flytta till lägenhet. Vi är ytligt bekanta från den ort...
2
Svar
27
· Visningar
4 652
Senast: Rie
·
K
Hästmänniskan Hejsan alla trevliga bukefalister! Efter att ha läst på bukefalos i många år utan att bli medlem så är det första gången i mitt liv jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 691
Senast: Kedinga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp