Får ont när jag rider

Love_Ireland

Trådstartare
Jag rider ibland när jag känner för det , men jag får ont i min höger fot när jag trycker ner hälarna i stigbyglarna

men för ett par årsen blev jag trampad av min sköthäst på foten och ena lilletån blev blå och svullen och den är bröten om det är benet till lilletån som rör på sig lite när man rider

Sv: Får ont när jag rider

Det kan säkert vara en "biverkning" av bruten tå (speciellt om det är helt obehandlat).
Mitt bästa tips är att inte tvinga ner hälarna utan sitta avslappnat mer fötterna i "neutralt" läge.

Det kan säkert vara en "biverkning" av bruten tå (speciellt om det är helt obehandlat).
Mitt bästa tips är att inte tvinga ner hälarna utan sitta avslappnat mer fötterna i "neutralt" läge.

tack. nu slapp jag säga det. hälarna ska inte trampas ner. Jag tillägger att stigbygeln ska vara på den bredaste delen på foten och det är dit tyngden ska förflyttas när man rider lätt elelr står i lätt sits.

IrishDraft och sthu
Tack för tipsen , jag ska tänka på det till nästa gång , det märks att jag inte ha ridit på länge , både sits och hälarna är inte det bästa för min del men jag börja komma in i det

Liknande trådar

Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 741
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Jag har ägt henne i tre år. vi rider ut ca 4 ggr i veckan. Jag rider alltid ut själv, då jag inte har någon att rida ut med, samt att...
2
Svar
32
· Visningar
2 831
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Skriver här i hopp om lite vettiga tankar då jag får panik av att hålla det för mig själv. Jag har sedan tidigare problem med ländrygg...
2
Svar
29
· Visningar
1 921
Senast: tuaphua
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 608
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar