Får någon annan rida fram hästen?

P

prins_rollo

Bara en liten sak jag kom att tänka på,får man ta hjälp av någon annan att rida fram hästen. Kan ju tex hända att man har två hästar väldigt nära varandra i starttid. På ponny så får man väl ifall man inte är äldre än ryttaren som skall starta men så ärdet väl knappast på häst!? Nån som vet vad som gäller på hästi ft?? :confused:

Sv: Får någon annan rida fram hästen?

Vet inte vad TR säger, men det jag har hört är att den som rider inte får vara "mer utbildad" än den som ska tävla, ett proffs får alltså inte rida fram en häst åt en amatör...lite luddigt men nåt i den stilen kan väl stämma.

Jag har ridit fram hästar till både dressyr, hoppning & terräng när ryttaren (proffs) har haft flera hästar med tajta starttider.

Hej!
visst är det du som har Jatza?
Din ponny hette väl Prins Rollo om jag inte missminner mig?
Gick hemresan från udden bra?
//Ellen med fullblodet brevid Jatza.

Japp, det är jag.Jo då resan gick bra,var väl hemma vid halv ett ungefär.Tog en sån himla tid innan de hade prisutdelningen för ponnyerna..Hur gick den resa då? Jatza verkar inte ha lugnat sig sen terrängen ännu,hon har varit så jäkla pigg den här veckan,värsta ångvälten.. Så vi får se hur det går denna helgen,skall åtminstone hoppa alla hinder den här gången :D

Min har också gått på femmans växel en vecka efter tävlingen :crazy: Det var först nu i helgen som han blivit normal igen. Gick det bra i helgen? Kom du ihåg alla hinder :p Jag ska rida nästa helg här hemma på ön sen får vi se, alla tävlingar blir ju bara inställda :smirk: Både Åkerbo och Ågesta låg med i den ursprungliga planen...

Denna gången hoppade vi alla hinder!! Hade vi inte petat ett i hoppningen så hade det blivit placering, nu hamnade vi några platser utanför. Men hon var jätteduktig.

Vad kul! Ja, har man väl glömt ett hinder en gång så går det nog lååång tid innan man gör det igen ;)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 397
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 817
Senast: mars
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 778
Senast: Juli0a
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 644
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka