Får man...

Sv: Får man...

lsz skrev:
Jag som vet vem du har som kusk och "mentor" kan gå i god för att det inte handlar om julgranar i det stallet !!!!!
Nä... där finns det tanke bakom och ett himla massa nytänkande och tester/teorier... Alla hästar är individer där.. :love: :bow:

O att kalla Humlan julgran är att ta i.. :D

Humelibumlan skrev:
De fletsa hästar ger sig efter ett tag o accepterar, det gör inte hon!

Sen kommer ju min lilla slutkläm :angel: Ska Humlan verkligen behöva uppleva detta då hon inte accepterar ens efter ett tag. Hon visar ju att hon inte vill vara med om detta ;)

Gammeln skrev:
Sen kommer ju min lilla slutkläm :angel: Ska Humlan verkligen behöva uppleva detta då hon inte accepterar ens efter ett tag. Hon visar ju att hon inte vill vara med om detta ;)
Men va fasen! Ta och läs vad jag skriver din gamle gnu!... :mad: :devil: ;)
Vad tyder du i- "ta av tungbandet, det går inte"...
För att veta vad hon accepterar och funkar på måste vi ju testa, eller hur?
Och tro mig när jag säger- Det hon inte accpeterar, det används absolut inte längre än nödvändigt (läs: snabbste väg tillbaka till stallet) eftersom hon blir komplett galen efter ett tag!
Men detta är utrustning som de fletsa andra använder och vi måste ju få testa...
Skulle hon fått bestämt från början, skulle hon inte ens varit inkörd och det tog ett halvår längre att köra in henne jämnfört med "normala" hästar... Det gick tillslut med lugn, mod och tålamod...
MEN, vissa saker funkar inte på henne, bla. Tungband!

Menar du att hon inte vill vara travare, så får du vända rullatorn... För det är just det som är problemet- Hon VILL för mycket och mer än kroppen "klarar av"....

Gammeln skrev:
........ o det är inget som hon ska bli heller, även om det kan vara frestande :D
Humlan i vardagsrummet?? Sätt på henne ett par horn, så har du en folkilsken ren
xmas-smiley-006.gif
fast dansen runt granen skulle nå nya dimensioner... :angel:

Humelibumlan skrev:
Skulle hon fått bestämt från början, skulle hon inte ens varit inkörd och det tog ett halvår längre att köra in henne jämnfört med "normala" hästar... Det gick tillslut med lugn, mod och tålamod...
MEN, vissa saker funkar inte på henne, bla. Tungband!

Jag har bara valackar :angel:

Humelibumlan skrev:
Ni är välkomna med kameran o Martha- För det är väl hon som tar plats i jollen då väl? :angel:
ja inte är det jag iaf. ;) Är det så sevärt då så det är värt att åka halvvägs till sameland för att se det? *kollar almenacka* helgen går ju INTE, då har jag min travdate :love: . Hmm, martha har du nåt förslag? :rofl: :bump:

*Lånar knapp*
Jag hade en häst som verkligen var en julgran...
Det kom någon fram och sa en spydig kommentar,då svarade min kusk pilsnabbt;Det är många grejer på en flygmaskin oxå :banana: .
Och den dagen var han ensam på målfotot :angel: .

Humelibumlan skrev:
Nej Martha, du får inte använda hockey utrustning och din blå sumo dräckt! :p

:rofl: :rofl: nu börjar vi verkligen snacka sevärt!!!! :bump: om hon har den utrustningen så kommer jag definitivt! börja baka kakor! :d :banana:

Liknande trådar

Trav Jag undrar hur man får en travare att galoppera i vagn då han kan galopp i ridningen, från marken osv men i vagn när jag säger kommandot...
Svar
2
· Visningar
706
Senast: Kamomilla
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
874
Senast: Cattis_E
·
Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt...
2
Svar
39
· Visningar
925
Senast: Bison
·
Dressyr Har nån gång sett eller fått för mig att man inte får ha röd rosett inne på banan när man tävlar dressyr. Alltså att man kan ha den på...
Svar
3
· Visningar
597
Senast: Amanda_F
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama