Får man visa upp icke godkända unghästar på 3års test?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare rebeckadiva
  • Startdatum Startdatum
R

rebeckadiva

Får man lova att visa sin häst om den har gråa papper på 3års test, kvala in till tävlingar med dom?

Och isåfall hur kvalar man in sig överhuvudtaget?
I vilka klasser & tävlingar? i dressyr & hoppning

Har betäckt mitt sto med icke godkänd hingst,... så vill veta lite mer.

Sv: Får man visa upp icke godkända unghästar på 3års test?

Ja du får visa din unghäst med gråpapper på 3års, du får den bedömd men inget regas och man kan inte få diplom och liknande. Har en kompis som ska visa sin treåring som inte har gröna papper på treårstest för att få den bedömd.

Sv: Får man visa upp icke godkända unghästar på 3års test?

Treåringar med gråa papper får vara med på treårstest i mån av plats på en hel del ställen, men inte alla (antar att de inte har plats helt enkelt). De kan inte kvala till finalerna på Flyinge.

Fyraåringar och äldre med gråa papper får gå de öppna championaten.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 077
Senast: Piaff
·
  • Artikel Artikel
Radannons Bevaka ridsporten som ung journalist! Är du en ungdom 13-25 år som är fascinerad av ridsporten och trivs framför och bakom kameran...
Svar
0
· Visningar
820
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 919
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 957
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka