Får man stå parkerad med dubbdäck?

Grazing

Trådstartare
Jag har funderat på en sak, detta med dubbdäckförbudet på vissa gator. Det är nämligen så att gymmet jag åker till till har en parkeringsplats där man precis måste köra in på gatan med dubbdäckförbud, alltså bara ett par meter in på gatan.

Kan man få böter för en parkerad bil som har dubbdäck på sig? Eller är det bara när man åker som man kan få böter typ om man kör in i en poliskontroll?

Sv: Får man stå parkerad med dubbdäck?

Jag har funderat på en sak, detta med dubbdäckförbudet på vissa gator. Det är nämligen så att gymmet jag åker till till har en parkeringsplats där man precis måste köra in på gatan med dubbdäckförbud, alltså bara ett par meter in på gatan.

Kan man få böter för en parkerad bil som har dubbdäck på sig? Eller är det bara när man åker som man kan få böter typ om man kör in i en poliskontroll?

Har du kört in på en gata med dubbdäcksförbud så får du böter så klart... Ser polismannen att du sätter dig i bilen så lär han komma med ett inbetalningskort till dig.....

Har du kört in på en gata med dubbdäcksförbud så får du böter så klart... Ser polismannen att du sätter dig i bilen så lär han komma med ett inbetalningskort till dig.....
Det är jag med på att få böter ifall jag kör, men som sagt, kan man få böter när bilen är parkerad?

Du får kolla hur kommunens lokala föreskrifter är formulerade, men jag skulle bli förvånad om du kan bli bötfälld om bilen inte rullar.

Det är jag med på att få böter ifall jag kör, men som sagt, kan man få böter när bilen är parkerad?

Nej du får nog inte böter om bilen bara står parkerad.... Men så fort polisen ser dig sätta dig i bilen så.....

Bör ju vara när jag kör iväg dom kan bötfälla. Dock så tror jag dom bryr sig mindre om det. Förhoppningsvis har dom viktigare saker att bry sig om än att sitta och vänta på att jag kör iväg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 103
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 290
Senast: Grazing
·
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
6 227
Senast: Kraxa
·
Hästmänniskan Ryttare, respekt?? Vi har ett hus och en stor lada. Bägge ligger vid en gårdsplan modell mindre, kan precis vända med sopbilen och...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
8 099
Senast: Jadzia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar