Får man skriva vadsomhelst?

C

chrysler

Nu är jag irriterad.
Har skrivit inlägg i en tråd ang olagliga transporter , eller hur laglig man ska vara rättare sagt.

Hur kommer det sig att folk får skriva ut sina egna teorier om tex mej, som inte alls stämmer?
I detta fall att ngn misstänker att jag haft problem i ämnet & därför är bitter.

Ska man behöva kolla i trådar hela tiden för att dementera ev ryktesspridning?

Det vore väl mer rätt att personen ifråga hade skrivit & frågat mej om jag haft problem(vilket jag faktiskt inte har haft), än att skriva ut det på ett sätt som gör att folk kanske börjar döma mej eller tro sig veta saker om mej.

Jag har ingen lust eller tid att sitta här & leta reda på vilka inlägg jag ska dementera bara för att folk skriver det ena & det andra.

Sv: Får man skriva vadsomhelst?

Men hur ska moderator kunna avgöra vad som är förtal eller inte? Du kan väl enkelt bara triangla de inlägg du opponerar dig emot, och dementera på tydligt sätt i tråden?

Om jag förstått det hela rätt så skrev du att försäkringsbolag gör allt för att slippa betala ut pengar.
Andra som råkat ut för försäkringsbolag som faktiskt varit hjälpsamma spekulerade då om du möjligen hade råkat ut för någon otrevlig försäkringsbolagsrepresentant eller jobbigt försäkringsbolag eftersom du hade den åsikten.

Jag tycker nog att du överreagerar, jag förstår inte riktigt det stora problemet?

Det är väl det jag menar, hur ska moderatorn veta vad som TS vill ska bli dementerat eller inte. Telepati? Det är bara TS själv som kan avgöra vad som hon själv uppfattar som förtal så länge det inte är uppenbart ett personpåhopp där vem som kan avgöra att ett inläggssvar inte längre handlar om att föra en diskussion framåt, utan mest om att stampa person ner i backen.

Men nu gav ju Gunnars svar lite mer ljus över vad det handlade om då.

Fast chrysler, i den aktuella tråden uttryckte du dig bittert. Jag kan inte värdera om du är/var det eller ej, men ditt ORDVAL och uttryckssätt var bittert.

Det är fullt naturligt att då anta, för anta gör alla, och ditt påstående om f-bolag var även det ett antagande, att du är lite bitter för att du haft dåliga erfarenheter.

Du kunde där ha förklarat att 'nej jag är inte bitter och har inte haft dåliga erf, min åsikt grundar sig på...'

Istället högg du som en kobra och tangerade gränsen för oförskämdhet. Dvs väldigt okonstruktivt. Varför istället skapa en sådan här tråd, och tycka att du inte har 'lust att leta reda på inlägg och dementera'. Du svarade på inlägget, och det hade knappast tagit längre tid att skriva en dementi än det snarstuckna svar du skrev?

Liknande trådar

Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
501
Senast: Shaggy
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 817
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 157
Senast: Hedinn
·
  • Artikel Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
3 361
Senast: Yeah but
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38