Får man skämmas om man...

movi

Trådstartare
ringer till Hundtrimmet och ber om hjälp med kloklippning?

Bara att inse att min hand fixar inte detta med klor.

Använder jag tång så klipper jag både här och där, och mest pulpan.. för handen bara låser sig rätt som det är..

Filen kan jag inte hålla, handen börjar krampa efter en klo... och då är det 17 klor kvar... och en klo om dagen...

Maskinen vibrerar för mycket...

Och nu har jag börjat höra klorna i golvet, känner mig som en usel hundägare!

Men jag kan väl inte vara den enda hundägaren som inte kan fixa klor?

För hunden själv, han är supersnäll att fixa klor på, har tålamod utöver det vanliga, så där är inte problemet!

Sv: Får man skämmas om man...

Men det är väl bara att be någon annan klippa klorna? Om hunden är snäll, är det knappast svårt...

Annars så behöver du självkalrt inte skämmas för att hundtrimmet klipper klorna. Det är ju dersa jobb att fixa med sånt.

De människor jag har i min närhet, har hundar som har problem med kloklippning och där är det bråk vid dessa tillfällen, och sånt vill jag inte ha.

Min sambo är för feg säger han, och jag kan förstå honom, han har inte varit med hund innan han träffade mig, och han har sett lite blodbad när jag råkat klippt i pulpan sista tiden, och insett hur lätt det är :D

Jag kanske ska ta med tången till bruks och säga "kloklippning ingår väl i kurspriset?":angel: :idea:

Kan du säkert göra :) är hunden snäll att klippa klor på går det ju på ett kick, då hade iaf jag lätt ställt upp om jag blivit tillfrågad.

Annars brukar ju många djuraffärer med ha den servicen, men det beror ju på ägaren såklart

De människor jag har i min närhet, har hundar som har problem med kloklippning och där är det bråk vid dessa tillfällen, och sånt vill jag inte ha.

Min sambo är för feg säger han, och jag kan förstå honom, han har inte varit med hund innan han träffade mig, och han har sett lite blodbad när jag råkat klippt i pulpan sista tiden, och insett hur lätt det är :D

Jag kanske ska ta med tången till bruks och säga "kloklippning ingår väl i kurspriset?":angel: :idea:

Många djuraffärer tar ju emot för kloklippning gratis dessutom. Tycker inte alls att du ska skämmas för det. :)

Det är väl absolut inget att skämmas för.
Jag är helt kapabel att klippa mina hundars klor men åker ändå till veterinären och gör det. Dom hade ett kanonpris på klippkort:)så då passade jag på att slippa ifrån tjafset med pojkarna när det vankas manikyr. Dom är väl inte precis besvärliga, men skulle helst slippa om dom fick.

Äsch, varför skulle du skämmas för det? Ingen kan väl rå för att inte kroppen vill fungera? Det är ju inte så att det är självvalt precis...

Jag har sådan tur att en av dem som kommer till mej i hemtjänsten har ett litet hundtrim vid sidan av så hon klipper min hunds klor. Jag klarar inte heller av att göra det själv längre.

Äh, inte behöver du skämmas för det!
Precis som någon sa så är det deras jobb och iaf vårt trim har med det i prislistan.

Min hund är jättesnäll att klippa klorna på och jag har inga hinder för att klippa klorna, har klotång här hemma och känner mig hyfsat säker.

Min hund klipper ändå alltid klorna hos en "hundfrisör". Anledning: Jag tycker det är jättetråkigt att klippa klorna eftersom min hund har så himla mycket päls som man först måste ha bort för att ens se vart klon är :P

Så visst kan man lämna bort hunden utan att skämmas ;)

Jag har klippt klor på mina allmänlydnadskurser, så varför inte. Hundbutiken här i byn erbjuder kloklippning vid köp av hundmat.
Eller som du själv föreslår, gå till frisören, det gör ju många.

Har du ett handikapp som innebär att du inte är förmögen att klippa klorna ska du väl verkligen inte behöva skämmas!? Det vore ju fruktansvärt om det vore så! För övrigt behöver man inte skämmas om man tycker att det är läskigt att klippa klor och köper tjänsten av nån som kan heller!

Absolut inte! :) Själv låter jag någon annan klippa klor och päls på min hund, för annars skulle han väl se ut som en blodig clown när jag väl är färdig!

Svarar både dig och Acses

Jag är inte ute efter gratis kloklippning, kan inte tänka mig att någon gör det gratis inom affärsvärlden.
Jag vet inte ens om jag skulle klara av att be nån kompis göra det gratis i ca 10 år framåt...

Har kollat lite på priser, djurbutiker ligger runt 50-lappen och trim tar runt 90 kr.

Liknande trådar

Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
609
Senast: MJLee
·
Hundhälsa Hur gör ni när ni klipper klorna och vad har ni för kriterier? Ligger, sitter eller står hunden? Är den på golvet, i soffan, på bord...
2
Svar
39
· Visningar
2 243
Hundhälsa Jag har hand om en väninnas hund medan hon själv är utomlands. Hunden i fråga är en chihuahua, 5 år gammal. Har själv en ettårig...
2
Svar
23
· Visningar
4 061
Senast: Nirvana
·
Hundhälsa Igår var det dags igen. Blandisen bröt en klo för femtielfte gången, så det var in till vet och hela proceduren. Han har långa klor som...
2
Svar
25
· Visningar
10 032

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka