får man klaga liite?

Piruette

Trådstartare
blir så trött!

varför ska det ALLTID vara ngt som händer? varför kan man inte bara få vara lycklig??

2år sen lyckades jag äntligen ta mej ur mitt dåliga förhållande m sambo som misshandlade.. yes nu börjar livet
1år senare blir min älskade häst utdömd, 2 av mina bästa vänner visar sej vara idioter rent ut sagt..
aja, skaffar en ny häst, har träffat en underbra kille, fått fast jobb allt frid o fröjd?
inte riktigt, hästen o jag passar inte så bra ihop o jag har väldigt svårt att glömma min gamla häst.... trist! men men, hittar en duktig tjej som avlastar..

blir gravid! superlycklig!!
o hästen hamnar hos en jättebra fodervärd, Nu kan ju inte livet bli bättre?? mkt riktigt, men sämre..

Missfall i v13, o igår ringer fodervärden o säger att hon inte vill ha min häst kvar då den inte gick igenom vet besiktning pga reaktion på böjprov... hon har aldrig varit halt! är inte varm, gallig lr liknande o i ridningen så är hon helt ren, va ute o kollade henne så sent som idag!

åhhh!

så var börjar jag nu? vilken ända ska jag börja nysta i...
vill ju börja bebisverkstan så fort jag kan igen, o då kan jag inte ha ngn häst?
fast iofs så är jag o sambon inte bästa vänner nu, så kanske inte blir ngt mer??

(skulle helst bara vilja åka hem till mamma o glömma allt o få krypa upp i hennes knä o höra henne säga att allt blir bra lilla gumman)

ska man börja resan fram o tillbaka till kliniken igen? jag bodde där under 1,5år ..
hästen visar ju ingen hälta alls utom vid böjningen..

vet inte alls vart jag vill komma med tråden, men skönt o skriva av sej, o kanske ngn har nåt litet tpis om nåt?

Sv: får man klaga liite?

Hästens böjprovsreaktion behöver inte betyda så mycket. Det är fler hästar som inte går igenom ett första böjprov än som faktiskt är helt rena. Besiktiga om henne om två veckor så kan det mycket väl se helt annorlunda ut. Självklart är det ju av vikt hur stor reaktionen var och hur många graders hälta. Hon kan ju ha trampat snett i hagen eller vad som helst! Låter man hästen vila två veckor hinner smågrejer lägga sig men om det är infalmmation i nån led etc så kommer det fortfarande att visa sig vid nästa böjning.

Jag önskar dig lycka till med allt och hoppas att du hittar en annan fodervärd eller att den du har ångrar sig om hästen går igenom!

Vilken otur du har haft. Men det brukar komma något gott ur allt!

Jag tycker att du ska lägga bebisverkstan på hyllan tills allt ordnat upp sig med hästen och sambon. Gör en ordentlig genomkoll på hästen, på klinik. Kanske du bör sälja (när du fått henne frisk) och ta ledig från hästeriet ett tag? Du verkar behöva tid, att reda upp allt. Du måste låta allt ta tid, det var ju "bara" två år sedan du tog dig ur ditt dåliga förhållande, och du har ju förlorat en häst som var din bästa vän. Stressa inte! Allt måste få ta sin tid. Prata ut med sambon på riktigt, och så får ni se hur det blir.

Allt kommer att bli bra, det blir det alltid. Ibland känns det som att hela världen håller på att rasa samman, och man vill bara gräva ner sig och aldrig komma fram igen, men vi är starkare än så. DU är starkare än så.

Och kom ihåg, det som inte dödar dig gör dig starkare!

nu var jag ju inte själv med , men dom sa att hon var rejält halt vid böjningen.... men sen visar hon inte ngt alls idag! tycker det är så konstigt..

min gamla pålle var ju halt innan böjning o efter böjningen ännu mera halt, aldrig ohlat-halt.
fast det kanske kan vara så oxå..

vad jobbigt! *kramar om*
det är inte lätt när det händer sådana saker som du varit med om, men kämpa vidare! förstår verkligen att du är trött, men allt löser sig så småningom!

Är det en äldre häst så kanske den aldrig kommer klara ett böjprov utan att för den skull egentligen vara skadad. Är den yngre och ordentligt halt efter böjprov kan det kanske vara klokt att undersöka den på klinik men jag hade nog fortfarande låtit den vila två-tre veckor först för att se vad det ger.

nu var jag ju inte själv med , men dom sa att hon var rejält halt vid böjningen.... men sen visar hon inte ngt alls idag! tycker det är så konstigt..

min gamla pålle var ju halt innan böjning o efter böjningen ännu mera halt, aldrig ohlat-halt.
fast det kanske kan vara så oxå..

Kanske var det ett slag e.d. som snabbt går över?

Passar inte du och Pålle skulle jag besikta honom igen och försöka sälja honom. Det kan ju likagärna varit något tillfälligt som itne var något att bry sig om, men kolla upp Pålle först.

Säljer du hästen får du ju också tid över till barn.

Vissa människor har den oturen att det går slag i slag i många år. Jag vet flera och har själv drabbats hårt av katastrofer i många år. De som inte drabbats tror inte att det kan vara så utan är oförstående och fördomsfulla. Värst är besser-vissrarna och alla pikarna.

Det som händer med en själv är att man blir ödmjuk. Man får större förståelse och medkänsla för andra människor. Man lär sej hur skört allting är och vad lite det ska till för att det faller. Till slut lär man sej en djup tacksamhet inför varje sak som trots allt fungerar. Man lär sej att bli ödmjuk inför alltings storhet och tacksam för det lilla. Man blir rikare i själen och ökar i levnadsvisdom. Men man glider också ifrån de människor som fortfarande är oerfarna.

Oj vad många jobbiga saker men några lyckoperioder har du haft även om dom är korta så får man börja om och hitta dom igen.
Så är det det går upp och det går ner,och oftast ner en gång till för att sedan skjuta i höjden. Alldrig kan man vara säker på att man ska få ha det bra i morgon också eller om möjligheterna ska komma krypande om en ängel kommer flygande:love: eller jävulen :devil:står på trappan.
Det är en j*vla karusäl:D

Så tråkigt med ditt missfall och med pållen. Men varför kan du inte ha hästen OCH fortsätta i bebisverkstaden?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka