Får man inte betala till tdb vid anmälan?

Sv: Får man inte betala till tdb vid anmälan?

Människor har betalt in till Sv Ridsportförbundets pg-konto, dit licenser osv går. Det är ju ett speciellt konto till TDB och ibland skall det betalas direkt till kluben (i de fall man skall betala dit och inte via TDB, står i proppen och är oftast typ klubbtävling, mindre lokala tävlingar osv). Folk är sällan läskunniga :)

Du ska betala till bankgirot som hör ihop med TDB. Antar att du har lyckats anmäla dig o betala tidigare, så det är bara att köra på som vanligt.
Problemet är det som AnnBur beskriver.

Jodå, jag har lyckats anmäla mig hittills. Tänkte om det var något nytt, men då är det bara lite luddigt skrivet alltså. :) Hoppas folk förstår det så att det inte blir krångel åt andra hållet istället. Att folk betalar till ridklubbarna fastän de ska betala till TDB, för tdb konto är väl egentligen ett av ridsportförbundets konton, men som bara är till för tdb? Tdb hör väl ihop med ridsportförbundet? Kanske hade varit bra att skriva det i den där artikeln. Att man ska betala in till tdb eget kontonummer eller till ridklubbarna om det står det i proppen. Jag tyckte att det var klart förut hur man skulle göra, men tydligen är ju inte folk läskunniga och då kanske de inte förstår nu heller...

Jag funderade precis som du, men tänkte att eftersom jag har lyckats sätta in pengarna på mitt TDB-konto så borde det inte vara några problem.
Men nu när du säger det tror jag att det står Sv. ridsportförbundet i internetbanken när man ska betala till TDB. Dock är det ett bankgiro-nr och de övriga (licens etc) är pg.

Vad de ska krångla till det.
Är glad vi inte har någon mer tävling i år, för jag gissar att många arrangörer kommer stå med ett gäng PG/PG betalningar som sen ska klickas uppgjorda i tävlingsdatabasen=extra jobb

Jag har gjort felet att betala in till fel kontonr.
För när jag klickar upp mina mottagare så stod det två svrf. Ett som tillhörde tdb och ett dit licenser går.
Så jag antar att de dom trycker på är att man ser till att det kommer in pengar på rätt svrf konto:)

Liknande trådar

Dressyr Slänger in frågan snabbt. Citerar ur TR: "Till nationell tävling: För att få starta i Msv A-klass skall ekipage ha uppnått minst 62,00%...
Svar
2
· Visningar
1 597
Senast: Zaga
·
Äldre Okej, rörig historia (som kanske borde ligga på hästforumet någonstans egentligen? Moderator får gärna flytta isåfall!) men hang in...
Svar
19
· Visningar
2 705
Senast: Lobelia
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 261
Senast: cirkus
·
Tävling vad gör man när det saknas 10 kr från tdb kontot när pengarna dras för tävling, 2 dagar innan tävlingen så kollar man på tdb och...
Svar
5
· Visningar
3 248
Senast: Olympus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka