Får man bete sig såhär?

Sv: Får man bete sig såhär?

Din fråga var retorisk ;)

Var kommer alla knäppa människor ifrån?

Uppenbarligen inte eftersom det verkar räknas som olaga hot och skadegörelse.

Vilken komplett idiot till ryttarinna :crazy:

Jag skulle gärna vilja höra den andra sidan av saken innan jag idiotförklarar någon :idea:

/Humlan som hotat en gäng unga grabbar på moppar genom att rida mot dem, skrika och vifta med spö... :angel:

Jag skulle gärna vilja höra den andra sidan av saken innan jag idiotförklarar någon :idea:

/Humlan som hotat en gäng unga grabbar på moppar genom att rida mot dem, skrika och vifta med spö... :angel:

Hade du lösa okontrollerade hundar med dig då också? Annars tycker jag nog att det skulle vara helt OK, att försvara sin häst om grabbarna inte hade lyssnat.

Hade du lösa okontrollerade hundar med dig då också? Annars tycker jag nog att det skulle vara helt OK, att försvara sin häst om grabbarna inte hade lyssnat.

Fast det är ju så, att vi bara hört den ena sidan av saken här, jag skulle gärna höra den andra sidan oxå innan jag ger en åsikt.

Jag red oxå med hund tidigare, han var fullt kontrollerbar, men vi mötte ett par som oxå hade hund på smal skogsväg och de började skrika och gapa innan vi ens var framme.
Min hund hade inte gått fram till dem eller deras hund, och hade de kastat grus på han och skrämt han hade jag blivit otroligt förbannad.
De var inte trevliga om man säger så...
Jag misstänker vi upplever den situationen olika oxå..

Så jag tycker inte man ska idiotförklara folk, för man läst en artikel i en tidning, där bara den ena fått ge sin syn på saken. :)

Pojkarna i detta fallet, ser det förmodligen som att de var ute och åkte, och skulle ta sig förbi ett par hästar på vägen.
Och helt plötsligt blev de anfallna av en ilsken ryttare på en ilsken häst.

Jag ser det som att vi var ute och red, det kom ett gäng moppedister och vi signalerade att de skulle stanna så vi hann av vägen (Avtagsväg ca 30m bort).
De stannade inte utan tänkte köra förbi oss på båda sidorna.
Eftersom min häst inte var rädd, red jag emot dem och skrek att de skulle stanna.

Att rida "på" folk så att de känner sig tvungna att kasta sig omkull på backen av rädsla för att hästen ska springa på dem = idiotbeteende av ryttaren enligt min åsikt.

Att rida "på" folk så att de känner sig tvungna att kasta sig omkull på backen av rädsla för att hästen ska springa på dem = idiotbeteende av ryttaren enligt min åsikt.

Ja, enligt artikeln ja.
Men fortsatt så betyder det ju inte att det var vad som skedde.

Skedde allt enligt artikeln, så är det naturligtvis ren idioti, men av min erfarenhet, så brukar artiklar bli väldigt vinklade och överdrivna.
Därmed inte sagt att denna är det, men jag skulle iallafall vilja "höra" ryttaren :)

Ja, enligt artikeln ja.

Skedde allt enligt artikeln, så är det naturligtvis ren idioti, men av min erfarenhet, så brukar artiklar bli väldigt vinklade och överdrivna.
Därmed inte sagt att denna är det, men jag skulle iallafall vilja "höra" ryttaren :)

Hade varit intressant att höra hennes åsikt/berättelse i det hela..!!:)

:bow: skulle aldrig idiotförklara någon utifrån det jag läst i en tidning. Visst, det som står skrivet låter inte alls som ett trevligt beteende, men vi har ingen aning om hur ryttarens version av händelsen ser ut.

Ja, enligt artikeln ja.

Och Polisen var säkert felciterad.
:confused:

Som svar på frågan så är det NEJ. Givetvis får man inte göra så. Dock skulle även jag vilja höra vad ryttarinnan har att säga om händelsen innan jag yttrar mig vidare.

"så att de tvingades slänga sig ner på marken och värja sig för hästens hovar"

Den meningen är så oerhört "vi försöker göra en skitnyhet till en toppnyhet för att vi inte har något roligare att skriva"-aktig att jag får känslan av att artikeln är extremt vinklad. Åh nej, de fick kasta sig till marken! De fick värja dig för den stora hästens hovar! Ojojoj, åh nej, kameran gick sönder till och med! Ni kan väl riktigt se det framför er, hur den stackars kvinnan som bara hade skyddat sin oskyldiga hund ligger på marken och värjer sig mot hovarna som slår precis över henne, hovarna som tillhör den stora svarta hingsten som stegrar sig över henne med blottade ögonvitor, medan den vansinniga, lösa mördarpitbullamstaffkamphunden blottar sina tänder för att gå till angrepp...

Jag säger som flera andra, jag vill höra ryttarinnan historia också. I det här fallet så skulle det lika gärna ha kunnat vara så att ett missförstånd mellan ryttare och fotgängare under en promenad har blåsts upp till ett mardrömsscenario, eller att hundförarna i själva verket kastade strandstenar mot ryttarinnans hund för att den kommit springandes mot deras hundar för att hälsa. Självklart kan det också vara så att ryttarinnan medvetet ridit på dem som straff för att de kastat sand på hennes anfallande hund och i så fall är det såklart helt sjukt. Givetvis gör man inte så.

Den meningen är så oerhört "vi försöker göra en skitnyhet till en toppnyhet för att vi inte har något roligare att skriva"-aktig att jag får känslan av att artikeln är extremt vinklad. Åh nej, de fick kasta sig till marken! De fick värja dig för den stora hästens hovar! Ojojoj, åh nej, kameran gick sönder till och med! Ni kan väl riktigt se det framför er, hur den stackars kvinnan som bara hade skyddat sin oskyldiga hund ligger på marken och värjer sig mot hovarna som slår precis över henne, hovarna som tillhör den stora svarta hingsten som stegrar sig över henne med blottade ögonvitor, medan den vansinniga, lösa mördarpitbullamstaffkamphunden blottar sina tänder för att gå till angrepp...

Tänkte precis samma sak.

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 658
Senast: Rugge
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 921
Senast: Lillefrun
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 435
Senast: Ridinglady
·
Övr. Hund Mest en fundering, inte så stort problem. Men om jag har varit borta länge, typ ett par dagar och då lämnat min hund hemma hos nån...
Svar
7
· Visningar
2 067
Senast: Blandrastik
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka