Får man bara ha EN frisk häst?

A

Angely

Vi börjar från början. Lillhästen gick inte igenom besktningen och blev satt på behandling. Tråkigt men okej. Storhästen fick ont i ryggen och behandlades, vilade fjorton dagar och sen bra i rygg. Dock megalite halt i vänster fram i vänster varv vid longering. Rid ändå och kolla henne igen om två veckor var svaret. Okej.

I går kollades båda hästarna igen. Lillhästen var frisk som en nötkärna (kanon!) men storhästen då? Icke. Lite halt vänster fram vid longering PLUS halt båda fram vid högt böjprov (det var hon inte ett dugg av innan), men mer på vänster. Framknäna behandlades. Bör väl tilläggas att det var en annan veterinär nu som kollade henne, med ryggen och återbesöket förra gången var det en nere i Skåne. Denna veterinär hade en liten teori om att ryggontet kunde komma av de onda benen. Vad tror ni?

Det verkar f*nimig förbjudet att ha mer än EN frisk häst, MORR! Mamma är inte orolig för storhästen, 14-årigt halvblodssto, men jag är lite mer konfunderad. Iochmed att det är båda framknäna hon hade ont i och det faktum att hon redan i sin exteriör är lite överbyggd och framtung gör att jag blir lite oroligare. Hon ska nu vila helt i fjorton dagar. Energin är det iallafall inget fel på, hon stack från mig på gårdsplanen (kul att hålla longerlinan i handen, se hur den börjar rulla iväg och inse att man inte kan göra ett skit) två gånger och rejsade järnet. Jättekul häst.
Behöver man vara orolig över storhästen tror ni?

Vad är era tankar kring det hela? Egna historier?

Sv: Får man bara ha EN frisk häst?

Jag får inte ens ha EN frisk häst. Har en halvsjuk och en jättesjuk.
Köpte en till för att den ena inte håller för den ridning jag vill och nu är han också sjuk, och inte så lite heller... Suck.

Frisk häst förresten, finns det?

Jag börjar tvivla på det... Om man köper sig en ny häst i framtiden kanske man ska satsa på att köpa en som är jättesjuk/skadad. Vem vet, det kanske går åt andra hållet då? :angel:

Hej!

Vadå bara EN frisk häst, jag har ingen frisk häst och så verkar det vara konstant. Nu har jag bara en häst, men hon är helt otrolig på att inte vara frisk...

/ Lavinia, som ska göra mer medicin idag..

Det lär väl inte bli sämre iaf... :crazy:

Jag har en dålig dräktig och en glad unghäst.

Får se hur många det blir i sommar, tanken är att det ska vara tre glada...

Jag får inte ens ha EN frisk häst. Har en halvsjuk och en jättesjuk.
Köpte en till för att den ena inte håller för den ridning jag vill och nu är han också sjuk, och inte så lite heller... Suck.

Frisk häst förresten, finns det?

Vi i vårt stall brukar säga att om man tror att man har en frisk häst, har man bara inte undersökt den tillräckligt noga;)...

Jag skulle vara jätteglad om bi hade en frisk häst. Båda är riktigt dåliga. Håller iofs på med igångsättning på den ena och får se hur det g¨r.

Sällskapshästen är väll iofs relativt frisk just nu om man bortser från kvickdrag och psykiska problem.

Liknande trådar

Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 594
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 906
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Ska försöka vara kortfattad. Gäller ett sto på 10 år. Tävlad upp till MSV dressyr. Haft artros konstaterat i vä bak sedan hon var 5...
Svar
4
· Visningar
1 584
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 950
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10