Får jag visa en Highness-avkomma?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Cyllene
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 18
  • Visningar Visningar 2 147

Cyllene

Trådstartare
Eftersom han själv nu är död och det tyvärr inte finns fryst så borde jag få visa en avkomma nu?

Hampton är allas nya lilla stolthet. Inte så liten egentligen, men fantastiskt fin!

His Highness - Rotspon - Calypso

244_Hampton_1-Beelitz.JPG

226_Hampton-Fhren.JPG

244_Hampton-Kopf-Ruschmeyer-Internet.jpg

Fler bilder:

http://www.jens-meyer.com/cms/upload/news/Hampton-Stand-Ruschmeyer-Internet.jpg

Det ska bli så kul att få se Highness avkommor ridna på tävlingsbanorna framöver!

Ett litet Highness-föl har fötts i Sverige i år också! Förhoppningsvis kommer det sex stycken till inom snar framtid.

Hoppas andra riktigt bra hingstar som tex Hotline och Sir Donnerhall får verka längre i aveln än HH. De gör mycket gott!

Mvh C

Sv: Får jag visa en Highness-avkomma?

Det borde förresten finnas ett "avels-gnägg". Där man kan visa fåniga saker man blir glad av som är kopplat till avel. ;)

Kom på att den här kanske inte passar sig här, du fkanske får flytta den Ameo.

Me like a lot!!!:love: :love: :love: :love: :love: :love: :love:

Nu håller vi tummarna för ett bra 70-dagars och så litar vi på att du fixar hit honom till nästa år;)

/Bonzie som alltid varit svag för Rotspon och att kombinera det med HH kan väl inte bli fel:banana:

Fanns det inte fryst? :cry:

Han är jättefin denna lille kille:love:

Du vet
väl att ett Highness sto (eu Lauries Crusaider)fick gångartsdiplom i Halland i lördags, med 9 på galoppen!
:bump:

Slant lite med fingrarna där, ska naturligtvis vara ue.....

Men jösses, han ser ju precis ut som pappa! En nästan exakt kopia. Vad roligt! :love: :love:

Vem tar in sir Donnerhall till sverige?
Är intresserad av lite fakta om honom o bilder... vet du vart jag hittar det?
Hampton ser jättefin ut..

Nu fattar jag!
Jag trodde att du mena att du inte skulle få visa den på premiering eller så... Koko....:o

Det finns fryst, men yttepyttelite. Louise skriver "I have no idea if and when we will offer the little bit of frozen semen we have for HH. It will be for VERY select mares carefully chosen and it will be done with special breeding insemination for the whole thing."

Det kommer antagligen bli utvalda veterinärer som seminerar och de ston som väljs ut är väl inte våra vanliga dödliga...

Vi har en tvåårshingst e His Highness som vi tycker väldigt mycket om. Han har varit sen i utvecklingen, men haft världens bästa temperament hela tiden. Jag sålde ett treårssto e HH i vintras. Hon ska visas på 3-årstest i Jönköping nästa helg, så det finns några avkommor i Sverige iallafall.
Verkligen synd att en sån fin hingst dog så ung. Som tur är har ha gott om godkända söner som förhoppningsvis kan fungera bra att föra blodet vidare.
hugo.jpg

Det finns fryst, men yttepyttelite. Louise skriver "I have no idea if and when we will offer the little bit of frozen semen we have for HH. It will be for VERY select mares carefully chosen and it will be done with special breeding insemination for the whole thing."

Det kommer antagligen bli utvalda veterinärer som seminerar och de ston som väljs ut är väl inte våra vanliga dödliga...

Jag förstår att urvalet kommer vara benhårt för det frysta som finns kvar. Jag är själv inte ute efter att betäcka med honom, men någon gång i framtiden ska jag ha ett Highnesssto att avla på.

För tillfället är de alldeles för unga och för dyra, men, man vet aldrig.

Här har du för faktabladet Sir Donerhall (om jag har förstått forumreglerna rätt så ska det vara ok att länka till faktabladen..)

Med tanke på hur mycket han betäckt i Tyskland så finns det ju trots allt en del avkommor. Just nu är de svindyra, men får det gå lite till så ska det säkerligen gå att få tag på ett sto även om de lär vara eftertraktade!

Finns det planer på att ta in Hampton-simmare till Sverige i framtiden om intresse finns? Han ser väldans intressant ut.. Och stammen är ju inte så pjåkig den heller..
U

Det beror på hans 70-dagarstest. Vi har tre 3-åringar som ska göra det nu i höst. Gör de det tillräckligt bra så får vi se om ASVH vill godkänna dem! Det är Hampton, First Dance (Florestan - Donnerhall) och Rob Roy (Rubin Royal - Glorieux). Men de ska göra superbra resultat för att det ska vara någon mening att ta in dem!

Jag ska ner nu till nästa helg och kolla lite avkommor och rida lite! Ska bli kul att se dem, jag har inte sett dem sen i november och det händer ju lite i den åldern!

Är HH död? Måste ha missat det, har fått barn och legat inne på sjukhus i över en vecka.

Liknande trådar

C
Avel Hej! Kommer ev. att betäcka mitt 3 åriga His Highness - Seewind (trakh) - Schwarm (trakh) sto i år om jag kan hitta någon hingst som...
Svar
10
· Visningar
1 679
Senast: Sar
·
Avel Så här bland alla bruksprovstrådar! :) Här ligger bilder från visningen: http://www.kikibeelitz.de/fotos/hengste/meyer_hvf_2006/... 2
Svar
24
· Visningar
3 097
Senast: Curtis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka