Sv: Får jag tävla på detta?
Tja.... Håller absolut med dig.
Det är en trashank i mkt dåligt skick som jag lagat.
Vad sägs om 3 månaders skritt och simning,tandläkare, kiropraktor varje månad, massör varje vecka, 3-5 laserbehandlingar i veckan, stretcing efter varje jobb, Tteam övningar varje dag på väg till och från hagen, massor av lösgörande skrittövningar under sadel? Hon är fräsh som en nyponros.
Dock säger hennes psyke åt henne att bita sig fast i ena sidan av gammal vana, eftersom hon förmodligen gjort det hela livet. Hon BEHÖVER inte göra så längre men det är svårt att lära en gammal räv sitta.
Jag använder det i lopp och snabbjobb men aldrig till vardags. I det vardagliga arbetet så är hon avslappnad och nöjd, har helt slutat bita sig fast, men i lopp och sånt så hoppar de gamal spökena fram igen......Hon travar dock rakt och fint och rent, inte som en sned banan som hon var när hon kom.
Hon hade en gravt inflammerad och öm bog på vänstersida, muskelspasmer i övergången hals-bog, armbåge ÖM och allt runtomkring. Hon kan ha gått med det i åratal, inte konstigt att man inet kan släppa det.
Detta bettet är bra för att varje gång hon försöker bita sig fast så påminner det henne.Ett vanligt bett ger ingen påminnelse.
Som en paranets så kan jag nämna att mitt andra renoveringsobjekt fortfarande har rörelsetörningen kvar och inte travar helt rakt. då sätter jag INTE på ett sånt bett.