Får inte rida LC mer?

J

just_ellan

Jag fick höra här om dagen att om man har tävlat LC i dressyr och fått 65% eller högre på tre olika tävlingar där man ridit LC så får man inte tävla LC längre? Alltså på den hästen, utan får då rida en annan klass för att det ska finnas chans/möjlighet för fler människor att vara med.

Är det så eller är jag helt ute?
Någon kunnig får gärna förklara :) :bow:

Sv: Får inte rida LC mer?

Det har väl alltid varit så att efter ett visst antal placeringar eller vinster så blir man uppklassad. Så var det på den tid jag tävlade i alla fall. Vart gränsen går för att bli uppklassad vet jag inte. Finns säkert många tävlingsaktiva som vet.

Det finns regler för uppklassning, dock räknas bara resultat från regional tävling och högre.
Tabell och regler finns i TR II som i sin tur finns på www.ridsport.se

Det finns regler för uppklassning, dock räknas bara resultat från regional tävling och högre.
Tabell och regler finns i TR II som i sin tur finns på www.ridsport.se

Tack:) ska försöka läsa mig fram. Tycker ibland att TR kan innehålla lite krongliga ord;) hehe men tack för hjälpen!

så är det från Regional? el. Nat?

Nej. Det stämmer inte. Däremot blir man uppklassad när man fått X antal poäng. Poäng som man får när man startar Regionala LB-klasser och högre.

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 421
Senast: hhere
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
603
Senast: Mli
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 199
Senast: Emro
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 336
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.