Får inte in bilder från photobucket, vilket fel?

skogaliten

Trådstartare
Försöker få in bilder som jag lagt upp i photobucket, men det blir inget.

Vad gör jag för fel?

Skriver i tråden, klickar på lägga in bild, kopierar in adressen till bilden, men det blir inget?

Vad borde jag göra?

Tack, provar här
mobilbilder%20160430%20820_zpsyhgo7xwo.jpg.html

Har du prövat med bildänken som heter IMG på photobucket? Isåfall kan du lägga in bilden direkt utan att använda vykortsikonen.

En .html adress som det verkar som dina bilder har på slutet är inte en bildadress utan en webbsidesadress.

Jag har också photobucket och har aldrig haft problem med att lägga in bilder här. Testar och lägga in en för att se om det blivit något fel nu. Jag använder länken jag får när jag trycker på direct, sen trycker jag på bildinkonen och klistrar in länken. Då syns bilden på en gång innan jag ens tryckt på svara.
DSC00377.jpg

Många försök med Photobucket, funkar inte hur jag än gör.
Imgur fungerade från första försöket.
Bra gjort! Imgur är enklare.

Men om du har bilder på photobucket som du ändå vill använda: tryck på i, välj IMG-länken och klistra in direkt UTAN att gå via bildikonen. Då ska det funka.

Problemet med img-länkar från Photobucket är att de lägger in en länk tillbaka till Photobucket i dem så att de se ut så här:
HTML:
[URL=http://s38.photobucket.com/user/xx/media/DSC_026622_zpszduizfqb.jpg.html][IMG]http://i38.photobucket.com/albums/e123/xx/DSC_026622_zpszduizfqb.jpg[/IMG][/URL]

Först ligger alltså länken tillbaka till photobucket där bilden ligger och det är väl där det kan krångla antar jag. Inte för att det borde göra det om man klistrar in hela koden direkt i skrivrutan, men i bildikonsrutan går det ju inte. (det gör ju ingen bildadress som innehåller img-taggen)

Bästa alternativet är nästan att kopiera direktlänken och sen klistra in den med hjälp av bildikonen i skrivrutan här.

2016-05-05_11h29_12_zpsodyy4lqj.png

2016-05-05_11h35_46_zpsvetu4eqe.png

Har använt Photobucket i flera år och aldrig haft problem, laddar upp bilden, klickar fram den, trycker på img fältet och klistrar in direkt där jag vill ha det.

De enstaka fall där det inte gått med img så har jag tagit och kopierat bildwebbadressen, dvs direkt fältet. Och klistrat in i bildverktyg

Liknande trådar

Bukefalos Undrar om bukefalos forum har samarbete med mobiltillverkare? 😁 Sen några veckor tillbaka (tyvärr lite oklart när) så är knapparna för...
Svar
9
· Visningar
480
Senast: Krålus
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
492
Senast: Shaggy
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 552
Senast: Tilly_85
·
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 318
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Halt efter vila
  • Uppdateringstråd 30