”Får inte ens ha en guldfisk”

Sv: ”Får inte ens ha en guldfisk”

Ursäkta den fruktansvärt låga nivån, men vad händer om han får silverfiskar?

(Sitter på jobbet med "måste bli klart idag"-jobb men bara MÅSTE ha en paus)

Silverfiskarna kommer givetvis att omhändertagas för omplacering i ett bättre , mer djurvänligt hem.:idea:

(Aftonbladet)
Travkusken piskade sin häst i ett lopp och dömdes för djurplågeri.
Nu, fyra år senare, kommer nästa straff: Djurförbud.
– Han får inte ens ha en guldfisk, säger Mats Fransson, informationschef på STC.

http://www.aftonbladet.se/trav365/article4435243.ab
Det normala är att man får djurförbud för vissa djurslag. Skulle tro att det är så i det här fallet också bara att STC och Aftonbladet inte har blivit informerade ordentligt.

Vet du vad det här är ;) Var inte en sådan Piraya. :)

Är det inte ett skadedjur som springer i badrummet, eller om de nu ålar sig fram, är ingen silverfiskexpert (men jag kanske kan bli!)?

Eller är jag helt ute och simmar (eller cyklar kanske låter bättre)...

Vet du vad det här är ;) Var inte en sådan Piraya. :)

Skäms på dig att förstöra en allvarsam teoretiskt inriktad debattråd med personangrepp.:eek::p:D

(Förresten, piraya...hur kan du veta när jag anstränger mig så hårt med att vara snäll?):cool::angel:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Här är nya grafiken som ska lanseras nästa år i ATG Live Nybörjare ska enkelt kunna se vart deras häst är – och de mer inbitna ska kunna...
Svar
0
· Visningar
398
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En 28-åring misshandlade ett får och sköt en häst med elpistol. Han dömdes för djurplågeri, så grovt enligt länsstyrelsen att det...
Svar
4
· Visningar
1 032
Senast: Mia_R
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Aftonbladet) om Elitloppet" Förra året sprang han in 5,3 miljoner kronor och vann sex lopp. Nu gör Commander Crowe årsdebut - och...
Svar
0
· Visningar
605
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Aftonbladet) Här tävlar eliten om 65 miljoner Nu är det dags för världens största galopp-lopp: Dubai World Cup. I helgen gör...
Svar
0
· Visningar
827
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Energirikt foder