får håll i vänster varv?

Anubis

Trådstartare
En "vän" till mig rider lite sentt till vänster, samt får håll säger hon för att sadeln halkar alltid snett, vad kan det vara för fel då på sadeln? eller henne?
nyfiken i en strut..
Minns att jag för många år sen också fick håll av att rida i ena varvet, men jag minns inte om det var stiglädrena som var ojämna eller vad jag gjorde för fel..
 
Sv: får håll i vänster varv?

Kan bero på ryttaren, sadeln, hästen eller en kombination av någon av dessa. Här får man använda uteslutningsmetoden för att avgöra varför. Sätt upp en annan ryttare på hästen och se om den också hamnar snett. Prova en annan sadel. Sätt ryttaren på en annan häst och se om hon hamnar snett även där.
 
Sv: får håll i vänster varv?

Kan ju bero på häst, sadel eller ryttare. För mig gled sadeln alltid åt samma håll, oavsett häst och sadel. Visade sig vara låsningar i bäckenet och korset (på mig) när jag fått hjälp med det samt stretchat så har det blivit bra :idea:
 
Sv: får håll i vänster varv?

okey, tack för svar :) nyfiken som man är :O prövade förresten att rida den idag, och herregud vad sneda stigläder det var på sadeln, jag blev själv vriden åt vänster, att ingen märkt det innan :/
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 086
Senast: Freazer
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 970
Senast: manda
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 337
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 840
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp