Får flera ryttare tävla samma häst?

R

Real_Life

En fråga som bara dök upp :p Får två olika ryttare tävla samma islandshäst under samma period? OM de får, är det olika dagar/tävlingar som gäller, olika klasser eller får de till och med rida samma klass?

Sv: Får flera ryttare tävla samma häst?

Finns det verkligen ingen som vet?

Jag har gjort det, när jag delade foderhäst med en kompis. Vi tävlade t.o.m. på samma tävlingar, fast i olika klasser. Hon tog gångartsklass och jag töltklass ena tävlingen, och så bytte vi nästa tävling. Jag tror att det finns någon restriktion på att samma häst inte får vara med i två töltklasser eller två gångartsklasser. Ex-vis skulle det alltså gå bra med femgång + T1, men inte T2 + T1.

Jag har dock i ärlighetens namn inte kollat detta i FIPO, och vi red bara på "vanliga" klubbtävlingar (som dock var officiella).

Okej, tack så mycket för svaret :)

Jag har delat häst på tävlingar med en tjej och reglerna för vilka klasser men får rida gäller nog egentligen hästen. Hästen får gå med i en gångartsgren och en töltgren, och man kan rida varsin klass så att säga.
Däremot så tror jag att man måste betala anmälningsavgift för 2 ekipage.
Lycka till ;)

Liknande trådar

Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
830
Senast: Fiorano
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
588
Senast: Mli
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
927
Senast: Ketrawzc
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
502
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Kids edition - del 4
  • Vegansk efterrätt?
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur