Får det gå till så här??

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare _xanth_star_
  • Startdatum Startdatum
X

_xanth_star_

Okey, tänker in i ett lopp, stallets ena häst har ledningen, den andra har hamnat på vingel och är i tredjespår men söker sig upp till dödens.
Kuskarna samtalar och kusken till den ledande hästen släpper till den i dödens och styr sedan ut sin egen i dödens.
Är det verkligen att köra för seger :confused:

Mvh Johanna

nej, det kallas rävspel.. sånna som håller på så borde diskas! :mad:

Var ju mer än en som reagerade över det hela, PT, dom skrev väl rakt ut att dom gjorde "kompiskörning" och att det inte var snyggt gjort.. men kuskarna hade ju inte gjort nåt fel :crazy:

Nää, dom hade ju inte gjort nått fel, hästen i dödens slutade ju vara het så fort han kom i ledningen...
I ronden sa han ju faktiskt Bäckman att han gjorde en tavla...
Jaja, nu står iaf inte dom hästarna kvar hos den tränaren nånting mer, du kanske ser dem nån gång på rakbanan... :)

Och det är ju inge skoj för spelarna när kusken kör bort favoriten sådär...

Mvh Johanna

Ja, det borde bli avstängda iaf, eller få grymma böter, en sport som trav som är uppbyggt på spel och sen så kör man sådär, då vill man inte vinna...

Mvh Johanna

Tja om jag fattade det rätt så var väl hästen rätt så het?!I sådana fall kanske han hade tryckt hela vägen vilket hade resulterat i två dundertrötta hästar?I sådana fall skulle jag hellre valt att släppa och med risk för att bli fast bakom en häst som pullat hela loppet kanske det vore bättre att köra ut i dödens?Nåja, jag vet inte, hur som helst tror jag inte att hästarnas tränare önskade den ena hästen framför den andra i mål, det låter väldigt långsökt tycker jag... :confused:
mvh jesse

Nja, Kavasaki stryks nog...
Veterinären var och sprutade honom igår så det blir nog inget Vitsand...

Det är klart jag kommer, om inte syrran övertalar mig att följa på hopptävling...

Mvh Johanna

Ja, enligt körande blev den utvändigt het men när man ser filmen ser det då inte allvarligt ut... Angora ska INTE gå ledning, så såna fall hade de väl kunnat släppa till Angora och sen hade han släppt tillbaka.
För det kan ju vara bra att gå ner i rygg om man har en pullande häst.
Hmm... Det är inte första gången det händer konstiga grejer när Angora är inblandad, verkar vara en favorit i det stallet :angel:

Mvh Johanna

ja, det kan ju inte jag uttala mig om han är favorit i stallet :confused:
mvh jesse

Nää, det är ju klart du inte kan... :)
Nä, jag vet bara att det skar sig rejält nu, och att det är inte första gången Angora har varit viktigare... Men man ju hoppas att det inte var så...

Nu slipper man iaf att ha med dem mer att göra, blev lite less på det här i slutet...

Mvh Johanna

Det är ju alltid tråkigt ifall man kommer ihop sig :( . Nåja, bara att ta nya tag..
mvh jesse

Jo, det är det...
Jo, nya treåring ska ut på tors, mot din tror jag, så jag vet inte om jag önska lycka till :D
King Space heter han, halvbror till Jet Space, får se om det blir nått av den, travar bra gör han iaf...

Mvh Johanna, nu kallar Polarbröd för ännu en natt brevid de evigt rullande banden :mad:

Jaha, jag har inte kollat vilka som är med i loppet än :o Det är som vanligt då med andra ord :crazy: Vad jag iaf vet är att vi har ut två i det loppet så då har jag ju, trots allt, lite koll iaf :D
mvh jesse

om vi ska förbjuda det kan vi även sätta en maxpoäng gräns i p22-loppen... :devil: Anmälde ju min till i måndags, han blev första reserv... ok, such is life. Bara det att Uh**erg anmälde en pålle med 380 poäng som tog min plats!!! (eller var det kanske Cambries pålle som tog den??!!! :devil: ,vi passade på att ha en pytteminibuketräff :D) med dom poängen kan han väl anmäla hästen till ett vanligt lopp och komma med, istället för att jogga hem dom 3000:- och massa poängen som VI POÄNGLÖSA SKA HA!!!! :devil :mad: :mad:
nu kommer pållen antagligen inte med i nåt lopp innan kvaltiden går ut... (har 5 dagar på mig och ett lämpligt lopp...) och frågan är väl om han klarar volten i ett kvallopp igen... :cry: :cry: :cry:
ska slå suhrb*rg nästa gång... hårt! :devil:

Ja, varför är det inte samma där??? Fattar inte hur man kan vilja starta i ett sånt lopp när man har tillräckligt med poäng... :confused:

Våran 3-åring blev distanserad i sin förra start så han är det bara att kvala om (satans springspårshästar som ska skrämma slag på stackarn :smirk:)

Jaja, det finns ett liv efter kvalen oxå :D

Mvh Johanna

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 555
Senast: mars
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 549
Senast: Mia_R
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 383
Senast: Lutten
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 343
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar