Fängelsedom för Silvers förövare även i hovrätten

Sv: Fängelsedom för Silvers förövare även i hovrätten

Jag visste inte att det fanns ett maxstraff, trodde det fortfarande var svårt att ens få en person dömd för detta.

Nej det är inte särskilt svårt om rätt underlag finns o vi som veterinärer pratar ur skägget o klart o tydligt säger att djuret utsatts för ett lidande så att rätten fattar. Det räcker inte med en saklig beskrivning av svåra skador för att rätten skall fatta att kriteriet lidande är uppfyllt. Sen måste naturligtvis åklagaren ställa frågan.
PL

Senast ändrad:

Men alla fattar väll att ett djur lider om den blir tex skuren! Är de helt borta???
Tror de att djur är leksaker utan känslor? Förlåt, jag misstror dig inte utan blir förundrad över att ni ens behöver berätta att djuret lider...

Med tanke på att det inte var alltför längesedan man insåg att spädbarn upplever smärtkänslor så förvånar det mig inte att folk idag måste överbevisas för att fatta att djur också har det:mad:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter (Ridsport) En 36-årig ridlärare friades i Göteborgs tingsrätt, efter att ha anklagats för våldtäkt och sexuella övergrepp mot tre...
Svar
0
· Visningar
1 124
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Fallet med ponnyn Silver, som fick avlivas efter att ha fått svåra skador i könsorganet, togs i går upp i Svea hovrätt. Läs...
2
Svar
22
· Visningar
3 082
Senast: IIII
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Svea Hovrätt fastställde i dag domen mot den 32-årige ridinstruktör och tränare som i tingsrätten fälldes för våldtäkt mot...
Svar
4
· Visningar
1 430
Senast: Heulwen
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Ridsport) På onsdagen genomfördes rättegången mot den man som är anklagad för angreppet på ponnyn Silver i Avesta förra året...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 961

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka