Fängelse i 23 månader för djurplågeri

Sv: Fängelse i 23 månader för djurplågeri

Ush stackars djur! Hur kan man leva med sig själv efter att ha gjort något sådant? :cry:

Heja Irland! :bow:
Synd bara att straffet var så pass kort ändå, men bättre än inget.

Den vidriga människan borde bli inspärrad på livstid.

Ja bättre än inget.
Här i Sverige finns det mängder med liknande fall men det enda de döms till är låga böter, djurförbud och i ovanliga och enstaka fall möjligen 2-6 mån fängelse...:mad:

Mängder med fall? Artikeln säger inte så mycket men skall man jämföra så gott det går så finns det väl en handfull liknande fall här i landet det senaste årtiondet.
När det gäller de liknade fall jag har koll på här i landet är knappast långa fängelsestraff av ngn annan nytta än att tillfredsställa folks hämndbegär!
Sen skulle jag kunna tänka mig att Irland haft ett antal liknande fall på nöt som inte straffats lika hårt.
PL

Senast ändrad:

Jag som har bott i UK kan säga att svensk djurskyddslag och attityd och agerande är betydligt överlägset till UK's lagar och 'action' i många fall.

Bodde där i 9 år och har jobbat med just omhändertagna djur av olika slag så vet vad jag pratar om, folk har ingen aning om hur vidrigt djur har det där och att lagen inte ens skyddar dom då i många fall, olikt här där det iallafall finns hyfsade lagar.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter En travhästuppfödare i Skaraborg, vars häst dog i hagen vintern 2014 till följd av vanvård, har nu dömts för djurplågeri. Han dömdes i...
Svar
0
· Visningar
428
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter 50-åringen som är hemmahörande i Karlstad, döms för sju fall av grovt bedrägeri samt ett fall av bedrägeri av normalgraden. Påföljden...
Svar
0
· Visningar
651
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Två hästar utsattes under fjolåret för vanvård, så allvarlig att ett av djuren självdog. Nu fälls två kvinnor för djurplågeri. ...
Svar
13
· Visningar
1 436
Senast: Billy
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Helsingborgs tingsrätt dömde på onsdagen den 25-åriga kvinna, som sålt och förmedlat hästar och hundar, för bland annat grovt...
2
Svar
26
· Visningar
5 342
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar