Fånga motvillig katt..

E

Explicit

Jerry har varit borta i 1½ vecka nu och idag fick jag äntligen reda på var han är..

Han är i en by ca 2 km härifrån fågelvägen. En kvinna hade sett honom runt ett övergivet hus och bla suttit och jamat på trappen.
Jag slänger mig dig, ser honom tillslut men han springer ÅT ANDRA HÅLLET!!??

Både jag, mannen och sonen har försökt få honom att komma, men han sitter och tittar men sticker så fort vi kommer för nära.
Har ni några bra tips?
Har ni någonsin provat en sån där kattfälla som kommunen använder? Det var en söt liten kattflicka runt samma hus, som verkade löpa.. Tror ni han kommer när löptiden är över?

Har ni fångat någon motsträvig katt och isåfall hur??
Provade skramla med mat men det hjälpte inte.
SKulle ni lägga ut mat där så han stannar där, eller va hård och låta han komma hem om han är hungrig??

Jag vill ju inget hellre än att han ska komma hem!

TACKSAM FÖR ALLT!!
/M

Sv: Fånga motvillig katt..

Katthem brukar använda kattfällor för att fånga katter, tycker definitivt du ska pröva en sådan och sedan kastrera kisse så han inte drar iväg på friartåg igen.
Lycka till!

Sv: Fånga motvillig katt..

min ena heltama katt brukar följa med när vi tar en promenad ,en gång gick vi vilse o han följe ju med oss ,när det plötsligt blev lite hus o okänd miljö ,blev han livrädd även för oss ,han som är det tamaste som finns annars .så absolut hem katten igen ,han känner sig nog lite vilsen o rädd nu

Liknande trådar

Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 489
Senast: MJLee
·
Övr. Katt När jag kom hem nyss hörde jag ett ynkligt jamande högt uppe i ett träd. Katten var jätteupprörd och jamade konstant. Jag hämtade lite...
Svar
4
· Visningar
515
Senast: Idas
·
Övr. Katt För flera år sedan (ca 3 år) började en katt hålla till runt svärmors hus. Svärmor började tillslut mata katten då den länge verkat...
Svar
7
· Visningar
1 367
Senast: kazam
·
Övr. Katt Vi har haft en väldigt skygg katt som har stykit omkring vårat hus sen vi flyttade hit (snart två år sedan). Vi har pratat och lockat på...
Svar
3
· Visningar
2 974
Senast: alenchik
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama