Fånga häst i hagen?

L

lolly

Hej. Idag var första gången jag inte fick in min häst från hagen. Inga problem med närmandet men så fort hon fick se grimman så stack hon iväg. Visserligen åt hon och kompisen hö, men det har aldrig varit några större protester. Är det våren? Varmgrader och sol. Är det första testen mot mig. Hon är min sen i december förra året. Tips mottages tacksamt. :confused:

Sv: Fånga häst i hagen?

Min donna har fått hormonspel p.g.a. alla solstrålar så det gäller nog din med;)...Fick pulsa djupsnö en bra stund igår innan hon stannade och lät sig fångas. Helst står hon längst upp i hagen och spanar över krönet då hon vet att i byn på andra sidan står det två fina herrar:smirk: ...hon är kär:idea:

Jag funderade på det också. Mars är ju hä, så det gäller hästar också? Två valackar har fått hage intill hästtjejerna och de är otroligt lekfulla i hagen. Ja, så kan det ju vara förståss. ;) :idea:

Ja, man vet ju inte, men solen sken skönt idag, i bohuslän...
Och snön är väl kvar hos dig också, inget gräs att pilla med?
Ta in resterna av höet och lägg i boxen, inget hö kanske gör det mer intressant att gå in...?
Eller en halv morot kanske...? Visst de ska komma ändå men det undergräver inget ledarskap att ge en morot vid in-/utsläpp om det underlättar i början av er relation.
Det är min högst personliga åsikt, sen får proffsen här på buke ge dig de "riktiga" hanteringslösningarna ;)

Min häst kommer alltid till grinden, även på betet, men vi har levt ihop i flera år och jag vet inte riktigt vad det är jag gör egentligen som får henne att gå fram.... Hon får inga morötter i grinden...

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 040
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 122
Senast: Juli0a
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 193
Hästhantering Hej! Har en unghäst som jag promenerat en del med (då han inte är tillräckligt gammal för ridning än). I våras gick det väldigt bra och...
Svar
3
· Visningar
1 355
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höstföräldrar 2023
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Textiltvätt/mattvätt?

Hund, Katt, Andra Djur