Fång eller vad??

H

HeroSpeed

Hej!

Min häst som är 16 år gammal fick sin andra fångomgång i vintras och fick stå innan ett bra tag innan han fick gå ut igen. Han mådde mycket bättre under hela våren och vi började aktivera honom lätt (gick till med honom och liknade saker) Hovslagaren sa att hans hovar såg mycket bättre ut än vad de hade gjort förrut. Men efter han hade blivit verkt så blev han sämre, han går väldigt dåligt men verkar inte ont, han har ingen feber och hovarna är inte varma! Han går väldigt motvilligt på grus underlag. Så jag undrar vad det kan vara för fel och vad kan jag göra för att han ska må bättre!? Vet. visste inte heller vad det är för fel. Som om någon har något bra förslag eller tips på vad jag ska göra så är jag mkt tacksam för svar!!

Sv: Fång eller vad??

Är hästen skodd?
Om inte - sko den, den ömmar!

Du kan knappas haft ute en hästkunnig veterinär??!

Det KAN ju också givetvis vara fång. Hästen går väl inte på bete?

Han står i en sandhage. Jag vet inte vad det var för någon vet. men jag tycker inte om vet. för de verkar aldrig veta något!!

Så du tror att jag ska sko den?? Hovslageren kommer att komma nästa vecka jag får då prata med honom!

Nej han är inte skodd har inte varit det på tre år!!!

Liknande trådar

Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
748
Senast: Ajda
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 743
Hästvård Självklart ska veterinär kontaktas på måndag, men jag vill ändå höra vilka åkommor det kan tänkas handla om. Är så orolig. Vår lilla 20...
2
Svar
35
· Visningar
4 205
Senast: Sirap
·
Hästvård Min häst fick efter skoning (ca 30 min), flera konstiga symptom! Efter att hovslagaren var klar, ville han se att häst var ok, vilket...
Svar
11
· Visningar
2 311
Senast: mily
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Liten fodertunna?
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈