Fan vad surt...

Jamtland

Trådstartare
Ja, jag VET att jag borde satt mig in i reglerna, men det är jävligt lätt att vara efterklok...

Lilla shettisdamen var ju iväg och kvalade i söndags och gick en riktigt bra tid. I min värld så är ett godkänt kval ett godkänt kval liksom, och då jag tyckte det blev för tätt att starta henne redan nu på söndag på Bergsåker så anmälde jag inte dit utan till Dannero nästa torsdag. Idag ringde de och sa att vi inte får starta för hon har inte två tider i raden.

Så nu måste vi åka på kval en gång till... Och som om det inte vore nog surt att vi måste åka 25 mil för att kvala så fick jag dessutom inte efteranmäla till Bergsåker nu på söndag. Vilket gör att tidigaste jag kan kvala henne igen är 25/7 på Östersund och däremed har vi missat de tävlingar jag hade tänkt hon skulle vara med på i sommar, Hoting och Östersund...

BLÄ!:mad:

Dumma dumma regler och ännu dummare jag!

Jenny

Sv: Fan vad surt...

Och nu gör vi stora, stora vågen för Bergsåker som låter oss komma och kvala iaf på söndag!!!:bow::bow::bow:

Hurra! Bara att hoppas på att hon klarar det nu också!

Jenny

Gör det är du snäll, vi startar före alla andra, så förhoppningsvis är det inte så många som ser om det går på tok...;)

Jenny

Nej jag gjorde ju tyvärr inte de :( Jag var tvungen att åka ut till min skrutt innan och de gjorde att jag missade kvalet :(

hej har aldrig varit med om att man måste kvala 2 gr, jag är amatör tränare inom travet och har 12 hästar, 10 start hästar, sen har jag våran shettis jag försöker att träna till barnen, och har en tjej som ska börja tävla honom, då barnen är 4år. tur att jag såg ditt inlägg, nu måste jag kolla i genom regler ang ponny trav, då jag va ung och körde ponny var det aldrig tal om 2 kval, om så att säga att den inte klarade kval tiden mvh tuija

Det var inte första gången vi kvalade, hon har tävlat förr. Men senaste gångerna vi var iväg gick det inte så bra, hon hade d-d-d-r i raden och då måste hon kvala två gånger för att få startanmälas. Jag fattar inte varför, men tydligen måste de ha två tider i raden för att få startanmälas när det inte är första gången de kvalar.

Jenny

Det är lika som med stortravet! :idea:

Jag vet flera som fått kvala två ggr även om jag inte haft nån egen som behövt det.

Senast ändrad:

Men VARFÖR måste de ha två tider i raden?! Jag fattar inte vitsen med det, speciellt inte med dagens bensinpriser... :(

Jenny

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka