Fan, fan fan fan fan

gadriel

Trådstartare
...min lilla misse är jättesjuk och inlagd på sjukhus å jag tror att hela jag håller på att gå sönder :cry: :cry:

Hon var borta ett par dagar vilket hon inte brukar vara och igår em när hon kom hem var hon lite vinglig och jättetrött men åt och drack. Hon var uttorkad och jag trodde det var därför hon vingalde och var trött men eftersom hon drack själv trodde jag hon skulel repa sig men idag vart hon sämre och när jag väl fick komma in så var hon jättedålig.

Vet itne vad som har hänt, trodde hon kunde blivit påkörd men de röntgade och såg att hon hade massa gaser i magen och trodde hon fått i sig ngt konstigt. Så nu har hon dropp och de skulel ge smnärtstillande men sa att man bara kunde vänta och hoppas :cry: :cry:

Sv: Fan, fan fan fan fan

Du måste berätta om du får reda på något som kan ha hänt!

Hoppas missen bättrar på sig :cry:

Både tummar och tassar hålls härifrån för att allt blir bra igen med lilla missan!

Du måste berätta hur det har gått!
Håller tummarna.

Tack för alla tummar å tassar...

Igår kväll hade tempen stigit så hon hade runt 36, bättre men fortfarande undertemp. Hon såg lite piggare ut men blodproven visade att hon hade jättedålig njurvärden :cry:

Det kan bero på infektion men då hon har undertemp så var det inte troligt, skulel kunna bero på förgitfning, men gamla katter brukar få nedsatt njurfunktion och det är svårt att behandla :(

Jag får inte ihop det att det skulel vara att hon är gammal för i lördags när jag sist såg henne mådde hon ju bra precis som vanligt, detta gick ju väldigt snabbt och då brode det bero på ngt annat annars borde det väl visat ngt symptom om hon hade jättedåliga njurar... funderar om hon fått i sig råttgift, grannen lägger ut lite hur som helst men jag har inte sett henne springa därnere.

Usch...jag vet itne vad jag ska tro jag vill bara att hon ska bli bra, det värsta är att bara gå och vänta och så är man livrädd att de ska ringa om att hon blivit sämre. Kl 11 först kan jag ringa och fråga hur det är med henne för då har de haft morgonronden. Måtte det inte hänt ngt under natten men då borde de nästan ringt nu, de måste väl titta till djuren innan 9.30 när de går morgonronden...

ebba7.jpg

Min lilla älskade Ebba

usch lider verkligen med dig! :cry: :( håller tummarna på att hon blir bra! Väldigt fin katt :love:

min är också sjuk men på bättringsvägen efter en rejäl halsinfektion

Zuzzi skrev:
usch lider verkligen med dig! :cry: :( håller tummarna på att hon blir bra! Väldigt fin katt :love:

min är också sjuk men på bättringsvägen efter en rejäl halsinfektion

Tack....sitter å vänta på att klockan ska bli 11 så jag akn ringa å höra hur hon mår, tiden går så långsamt :(
Ankan skulle iaf försöka hjälpa henne lite extra med healing å det är jag väldigt tacksam för!:love:

Skönt att den kisse blir bra *glad för din skull*.

Nu är ebba i djurhimmeln :cry: :cry:

Hon var sämre idag och knappt vid medvetandet och hennes njurar var i princip slut, de kunde inte säga om det berodde på förgiftning eller något annat.

Hon låg och plågade och de tyckte inte det var någon idé att hålal på längre utan bättre att låta henen få somna in. Jag valde att inta vara med när hon ändå var så "borta", hade nog inte kunnat köra hem efter det heller.

Det blev ett hastigt slut men hon har haft ett bra liv. Hon kom till mig som en övergiven hittekatt, snudd på död och fick leva ytterligare 7 år så man får vara glad för de åren man fått med henne även om det gör så ont att hon är borta. :cry: :cry: :cry:

ebba8.jpg

ebba5.jpg

tack för era kramar, dom behövs idag :cry:
min sambo åkte hem tidigare från jobbet så han har varit hos mej

:(
Stackars dig och lilla Ebba, hon var en väldigt söt liten kisse :love:

Vet hur det känns.... Lider med dig :cry:
Många tröstkramar från mig!!!!

Liknande trådar

Katthälsa För några dagar sen började hon bli tröttare och åt och drack sämre. Matte sin vana trogen har varit ett vandrande nervvrak. Efter ett...
Svar
8
· Visningar
1 002
Senast: Tassetass
·
Katthälsa Har varit på djursjukhuset med andra katten idag och mest sannolikt har hon herpes i ena ögat :cry: Vad fan gör jag nu?? Hon är allt...
Svar
17
· Visningar
10 156
Senast: Omorfia
·
Hästvård Det här blir långt, men jag måste ju ge all bakgrundsinfo. Hästen är 4 år, fullblod i full tävlingskondition, aldrig varit sjuk...
Svar
16
· Visningar
1 691
Senast: BitterAss
·
Övr. Hund Just nu känns det som om jag bara har lust och ge upp och inte kämpa något mer. Börja i måndags med att jag åkte hem till pappa för...
Svar
2
· Visningar
1 000
Senast: eviliny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama