familjeterapi?

N

Nicolina_

Jag har två katter (mamma o dotter) de bråkar jämt, fräser m.m. De tycks bara inte bli vänner.... Hur gör man så att de blir vänner? :crazy: (tänker absolut inte sälja någon av dem)

Sv: familjeterapi?

Är båda kastrerade? Annars kan du nog glömma det. Ge dem mycket plats (tex många uppsättningar liggplatser, mat på olika ställen, lådor på olika ställen) så att de inte känner sig trängda av varandra. Mamma med unge är en av de sämre kombinationerna för att få vuxna katter att hålla sams, om mamman tröttnat på ungen och vill ha väck den är hon väldigt svår att övertala.

Tack så mycket för tipsen!!:bow: :D
De är båda kastrerade, mamman är precis sån att hon tröttnat på sin unge.. Det har blivit lite bättre med tiden,, (inte särskilt mycket-)

Det är ju fullt normalt, kattungar ska inte bo hemma mer än 3-4 månader. Just därför är det mycket svårt att få mor och dotter att hålla sams.
Testa med Feliway, finns hos veterinären (dom flesta), sätts i kontakten och utsöndar ett ämne som kan ha lugnande effekt. Ingen garanti, men det kan funka.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
617
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
685
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
868
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt På sorglig och förekommen anledning hänger jag just nu mycket i FB-grupper där man kan efterlysa försvunna katter, både den grupp som är...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
3 590
Senast: Capybara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar