Familjesammanhållning hos Buffel.

Sv: Familjesammanhållning hos Buffel.

Jag tänkte mer på sammanhållningen och hur de andra gick ihop för att hjälpa till istället för att överge. Jag har ingen aning om den överlevde men de hjälptes åt iaf.

Fast hästar hjälps ju också åt, men är nån så svårt skadad att döden bara återstår så är det nog bäst med "avlivning" ....ser ju grymt ut och är det också innan allt är "över"

Mår bättre av? Undrar jag hur kalven mådde, med både lejonbett och krokodilbett, om den överlevde.

:rofl:ursäkta min underliga humor, men det här var det roligaste jag nånsin läst:rofl:

Jag fattar inte, var det en häst (hingst) som slog ihjäl en fölunge?? vill inte heller se klippet :P

Jag fattar inte, var det en häst (hingst) som slog ihjäl en fölunge?? vill inte heller se klippet :P

Nej, jag har inte tittat på klippen, vill inte se sånt.
Läste bara inlägget!

Ja det är en vildhäst flock har jag för mig där ett sto fött ett föl som är missbildat och istället för att fölet ska ligga där och svälta till döds ensam medans flocken fortsätter vandra så kastar hingsten upp fölungne i luften så den bryter nacken och dör.

Ser ju hemskt ut, men är inte hemskare än att en veterinär vart där och bultat eller gett fölet en spruta.

Det var det häftigaste jag har sett på länge! :eek:

Liknande trådar

Gnägg Tack för allt kära vän. Mitt ute i Smålands skogar, på en gård med vackra stenrösen och gärdsgårdar, inne i en liten mörk gruppbox, där...
2
Svar
28
· Visningar
3 741
Hästvård Min nordsvensk gör något jag inte sett tidigare med huvudet. Sambon berättade för några veckor sedan att han sett henne göra så, och...
Svar
13
· Visningar
2 542
Senast: Andrii
·
Gnägg På "begäran" är jag tillbaka på Buke efter flera års uppehåll för en uppdatering. Fått två olika meddelanden på Facebook ang. den...
2 3
Svar
47
· Visningar
10 635
Senast: Askur
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 798
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix