Fälttävlansklocka

L

Lanejja

Nu behöver jag hjälp av bukes folk. Jag fick i uppgift att se om jag kunde få denna klocka att funka. Har hållt på ett tag men fattar ingenting :crazy: Fick ingen bruksanvisning till eftersom den som köpte den köpte den billigt utan bruksanvisning.

Vad står alla grejer för (t.ex. ALM, CHIME, SPLIT ovs. )?
Hur ställer man in en viss tid?

Ja, jag behöver hjälp med allt ;)

PS. "denna" är en bildlänk så ni kan se hur klockan ser ut D.S

Sv: Fälttävlansklocka

Lanejja skrev:
Nu behöver jag hjälp av bukes folk. Jag fick i uppgift att se om jag kunde få denna klocka att funka. Har hållt på ett tag men fattar ingenting :crazy: Fick ingen bruksanvisning till eftersom den som köpte den köpte den billigt utan bruksanvisning.

Vad står alla grejer för (t.ex. ALM, CHIME, SPLIT ovs. )?
Hur ställer man in en viss tid?

Ja, jag behöver hjälp med allt ;)

PS. "denna" är en bildlänk så ni kan se hur klockan ser ut D.S
Kan man köpa saker billigare om man inte vill ha med bruksanvisningen :bump:

Ingen aning faktiskt hon som köpte den sa bara att hon fick den billigt eftersom det var inten bruksanvisning :p

Lanejja skrev:
Ingen aning faktiskt hon som köpte den sa bara att hon fick den billigt eftersom det var inten bruksanvisning :p
Du kan ju maila tillverkaren o säga att hunden olyckligtvis åt upp bruksanvisningen och att du skulle uppskatta att få en ny via mail eller snigelpost :idea:

Eller så kan du säga att du var på Udden och tyvärr försvann bruksanvisningen i lervällingen vilket gjorde att du blev tvungen att stryka bort dig eftersom du inte ville riskera nåt utan klocka :p

Smarta idéer :idea: fast jag kan inte hitta tillverkarna :(

*passar på att putta upp tråden lite* :angel:

Får du tag i en brksavisning är jag också intresserad. Har nämligen en likadan, också utan bruksanvisning. Har alltid trott att den försvann i villervallan när jag fick den (på min disputationsfest, var väl inte helt vid mina sinnen då :angel: ) men det kanske inte fanns nån till in heller. Jag har iallfall lyckats klura ut en del fast jag minns inte just nu vad, det är snart 3 årsedan jag red fälttävlan senast (sist?)

Hej,
Jag har en bruksanvisning till den klockan, visserligen är den på engelska men den är helt ok att följa. Frågan är bara hur jag kan se till så att ni får den?

bullis1 skrev:
Hej,
Jag har en bruksanvisning till den klockan, visserligen är den på engelska men den är helt ok att följa. Frågan är bara hur jag kan se till så att ni får den?
Scanna in det och så mailar du filen :idea:

Hah, lätt för dig att säga! Fast det kanske kan fungera om jag får min dotter att hjälpa mig med scannern. Fast detta förutsätter ju mailadresser till de som vill ha den:idea:

bullis1 skrev:
Hah, lätt för dig att säga! Fast det kanske kan fungera om jag får min dotter att hjälpa mig med scannern. Fast detta förutsätter ju mailadresser till de som vill ha den:idea:
Men varför inte skicka pm och fråga om dom vill ha bruksanvisningen och vill dom det så PM:ar dom säkert tillbaka till dig med en mailadress :idea:

Undrar bara om någon har någon idé var man kan köpa en fälttävlansklocka?

När jag sökte på google för att kunna hitta en bruksanvisning på nätet :p Så kom en massa internetsidor upp som sålde fälttävlansklockor. Prova googla, jag goola på fälttävlansklocka och terrängklocka. Annars vet jag inte riktigt var man kan köpa dem.

Aha, det är ju en sådan klocka vi har, fast vart den ligger nu vet jag inte.
Den larmade kl 11 vare kväll, och vi kunde aldrig lista ut hur man stängde av det jäkla larmet, vi följde instruktionerna men det hjälpte inte. Men nu efter många, många år så tog bateriet slut och klockan "tystnade"....

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 450
Senast: mackan
·
Äldre Jag passade på att köpa två telefoner när det var black friday hos min operatör (den som förr hade ett får i sin reklam) Vi behöver nya...
Svar
12
· Visningar
2 483
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag skriver inte på Buke längre, jag hänger inte här mer än att jag kanske kollar lite lite ibland. Men det är ändå en del som följt mig...
Svar
9
· Visningar
2 809
Senast: GotAsecret
·
Gravid - 1år Spinoff på nattjobbs-tråden! Utlämnande och långt :o Är i valet och kvalet om jag måste ta tjänstledigt och söka nytt jobb. Jag trivs...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
20 655
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar