Fälttävlanshjälm

A

Amateur

kanske denna skulle legat under utrustning men... frågan är specifik. Vilka hjälmar räknas som godkända till terrängprovet?
Alla godkända dvs CE märkta? eller?
Hur får man veta vilka hjälmar som är godkända?

Vilken hjälm som helst som är godkänd, men den bör vara utan skärm för du vill inte ramla av med ansiktet före och bryta näsan pga skärmen.
GPA hjälmen skulle jag tänka mig kunna fungera fastän med skärm eftersom den skärmen sitter så fasligt högt upp, men en vanlig kask hade jag inte rekommenderat.

GPA hjälmen skulle jag tänka mig kunna fungera fastän med skärm eftersom den skärmen sitter så fasligt högt upp, men en vanlig kask hade jag inte rekommenderat.
Jag har en GPA .. det får bli den denna gång. Får väl titta efter skärmlös till nästa gång.

Liknande trådar

Övr. Hund Brukar man ha "tackpris" till domare på hundtävlingar (dvs att den arrangerande klubben ger domaren något som tack under...
Svar
4
· Visningar
560
Senast: Pilot
·
Övr. Hund Egentligen en fortsättning på min tråd om att campa med hundar men frågan är lite specifik och kanske är det fler som undrar. Jag...
Svar
3
· Visningar
589
Senast: AraSlei
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
4 044
Senast: JennyLz
·
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
578
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama