FÄlttävlansbana?

M

moniq

Vet någon var närmsta fälttävlansbana finns om man bor mellan Nässjö-Jönköping???:)

Sv: FÄlttävlansbana?

Sämsholm borde vara närmast. Därefter:
Boxholm.
Kinda (utanför Kisa).
Mantorp.
Tranemo.
Har bara tagit med dom som för närvarande kör tävlingar.
Kan finnas några träningsbanor oxå.

Tranemo är närmre än Mantorp & Kinda, iaf om man kör från Jönköping. Iofs bättre väg upp till Mantorp. Vi hade Tranemo som "hemmabana" då (för 8-10 år sen) när jag bodde i Jkpg, berodde väl mycket på att det var lätt att få komma dit & träna för Therese kanske. Sämsholm har jag dålig koll på vart det ligger, jag har aldrig varit där.

Sämsholm ligger i Vårgårda trakten :)

TS: Från Forserum (tog det för att det ligger mellan jkpg och nässjö) har du ca 10,5 mil till Kinda, 9,5 mil till Tranemo, 13,5 mil till Vårgårda och ca 19 mil till Kalmar (RK Udden). Så Tranemo blir närmst. Men det ska finnas en träningsbana i Eksjö. Vet inte vad dom heter som har den (yngre kille) men hör dig för så är det säkert någon som har koll :)

Tack för alla svar!!! Ska kolla upp detta med Eksjö!:bow:

*Skriver i tråden för att komma ihåg att kolla*

Bor ju också i det området

TS: Från Forserum (tog det för att det ligger mellan jkpg och nässjö) har du ca 10,5 mil till Kinda, 9,5 mil till Tranemo, 13,5 mil till Vårgårda och ca 19 mil till Kalmar (RK Udden). Så Tranemo blir närmst. Men det ska finnas en träningsbana i Eksjö. Vet inte vad dom heter som har den (yngre kille) men hör dig för så är det säkert någon som har koll :)
*hoppar in fast jag egentligen inte brukar vara inne på fälttävlan*

träningsbanan i eksjö tror jag sköts av Eksjös Husarer, iallafall var det så när jag bodde där. Ligger ute på Ränneslätt, ifall vi tänker på samma.
Går säkert att komma i kontakt med någon ansvarig via ridklubben, ERF :)

Ridklubben Udden har en jättefin bana. Rekomenderar starkt! :)

Du glömde ju Boxholm och Mantorp, Forserum --> Boxholm drygt 7,5 mil, Forserum --> Mantorp typ 12,5 mil

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Det är en SM-späckad vecka. Utöver SM-veckan i Västerås, där nya mästare utses i såväl distansritt som working equitation, så bjuder de...
Svar
0
· Visningar
153
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Två dagar i fälttävlans tecken väntas på Össjö Hästsällskap när Breeders och SvRF:s unghästchampionat rids i helgen. Här är allt du...
Svar
0
· Visningar
107
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter SM för seniorer, lag-SM, JEM och YREM. Det är mycket att hålla koll på för den som vill hänga med i svensk fälttävlan. Här finns allt du...
Svar
0
· Visningar
59
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Bakom storfavoriten Storbritannien ser OS i Paris ut att bli det mest öppna mästerskapet i fälttävlan på många år, och Sverige finns med...
Svar
0
· Visningar
175
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka