Fälttävlansbana i Värmland?

whalan

Trådstartare
Skulle vilja börja träna fälttävlan i vår och undrar nu om det finns någon bana i Värmland? O i så fall var i Värmland den ligger?

/Whalan

Sv: Fälttävlansbana i Värmland?

Trossnäsfältrittklubb har en bra bana strax utanför karlstad.

ÖTR (Örebrotrakten) har en, ligger iof i Örebro län, men om du inte bor i norra värmland så är det ju inte så långt.

Hmmm..det är nog 20 mil till Örebro..så det blir nog tyvärr lite långt :(

Nej Sörmon har ingen fälttävlansbana....de har en "gammal" bana som det reds en hel del tävlingar på under 80-talet men detta var då terränghoppning vilket innebär terränghinder som inte är fasta. Vad jag förstått är banan någorlunda "renoverad" efter att (tyvärr) ha förfallit under lång tid. Om det nu är som jag tror så finns det dock upp (trappa) och nerhopp, mindre vattenhinder och kanske även någon grav kvar. Kan bara säga att vi haft mycket kul på den banan förr i tiden!!!! :bump:

Okej. Vi har faktist en gammal en här uppe i Torsby oxå. Men ja, gammal och gansk förfallen. Fast jag undrar om vi inte fick nåt bidrag för att göra iordning den? Hm... Jaja.

Nittionio skrev:
Nej Sörmon har ingen fälttävlansbana....de har en "gammal" bana som det reds en hel del tävlingar på under 80-talet men detta var då terränghoppning vilket innebär terränghinder som inte är fasta. Vad jag förstått är banan någorlunda "renoverad" efter att (tyvärr) ha förfallit under lång tid. Om det nu är som jag tror så finns det dock upp (trappa) och nerhopp, mindre vattenhinder och kanske även någon grav kvar. Kan bara säga att vi haft mycket kul på den banan förr i tiden!!!! :bump:

Sörmons bana består av; en vattengrav, en trappa, ett nedhopp, en torrgrav och typ 7 st "halvfasta" hinder (dom är fasta upp till ca 60 cm och sen kan du lägga på bommar)...
Den är helt ok när man ska lära "gröna" hästar att hoppa lätta terränghinder :idea: hade mkt kul med pållen på den i sommras :bump:

På Sörmons bana red jag en terränghoppning för cirkus 15 år sedan på min B-ponny som hade ätit upp all halm i sin box natten innan :angel: Det gick sådär :crazy: ;)

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 269
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 272
Senast: Äpplet.
·
Tävling Hej! På vilken nivå är dressyren och hoppningen på fälttävlans SM? Jag har försökt läsa mig till det, men förstår det som att...
Svar
1
· Visningar
1 321
Senast: hamilton1
·
Hundträning Hej alla! Jag skulle vilja börja träna uppletande och nosework eller specialsök (röd Kong) med min hund och har ett par funderingar som...
Svar
16
· Visningar
962
Senast: Kakis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka