Fälttävlans-SM 2015

Thaliaste

Trådstartare
Hittar inte så mycket info för besökare till SM i fälttävlan så jag hoppas någon här har koll. Var mer exakt än "Flyinge" är tävlingsplatsen? Är det långt att gå mellan olika delar? Finns det matställen? Finns det (häst)prylar att shoppa? Kan man åka buss dit eller hur tar man sig dit om man inte har bil? Vilka tider gäller för helgens klasser?

Terrängen går främst på lördagen på Flyinge Kungsgården, någon hög klass har terrängen på Kungsgården på söndagen. Sekretariat osv är vid stora gräshoppbanan o terrängen i anslutning.

Vissa klasser går på Teds bana på Revinge, någon klass på slutet av lördagen och ponnyernas StilSM på söndag morgon tex. Däremellan måste man ha bil, vet ej om de har något typ av shuttle men man kan garanterat lifta! Vi sitter på hinder alla klasser i morgon så vill du åka med oss går det utmärkt :)

Lyckas inte kopiera in det lilla tidsschemat jag hittat (blir lite knäpp) men börjar 8 båda dagarna.

Flyinge Kungsgård har en vanlig hästaffär som desutom har rea nu såg jag (promenadavstånd). The Real Horseshop skulle dit oxå vet jag. Kungsgården har restaurang vanligtvis iaf o så finns det säkert mat på tävlingsplatsen :)

Tack @the_connemara! Hittade Flyinge kungsgård på en karta. Terrängbanan är alltså där? Vet du på ett ungefär när tävlingarna är över där på lördagen? Kan inte komma till kl 8 och det vore trist att bara hinna se en kvart typ...

S sandby verkar vara närmaste stället som det går buss till. Kan man gå längs vägen bort till kungsgården sen? Dvs finns det nån form av vägren och är vägen förskonad från stora långtradare...? :-o

Jag försöker ta reda på om jag ska göra en utflykt i det fina vädret eller inte, när jag ändå är i Skåneland på semester. Har varit på tävlingarna i Strömsholm och i Falsterbo men aldrig varit i Flyinge. Nu har jag i alla fall hittat det på en karta, en bra början :-D

Var det någon som fick sändningen att fungera hjälpligt? Har försökt titta men det hackade/kastade ut mig hela tiden så gav upp :(

Liknande trådar

Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 096
Senast: KesoNeso
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 139
Senast: Lady_S
·
Övr. Hund Vill gärna höra andras erfarenheter gällande rutiner till hundar. Har två terriers. En airedale och en mindre foxfröken på 11 år. Min...
Svar
12
· Visningar
933
Senast: Migo
·
Gnägg Verkar inte hitta någon GHS-tråd för i år, och jag hoppas att jag lägger den rätt! Nu är det inte många dagar kvar. Jag själv, precis...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 697
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden