Fälttävlans historia

W

Weeei

Hej.
jag ska skriva ett arbete om fälttävlans historia och undrar om ni kan hjälpa mig lite (har sökt lite på internet men har inte hittat så mycket :crazy:) detta behöver jag hjälp med:
  • Ursprung (vart och hur det startade)?
  • vart är den störst?
  • Vilka länder dominerar?
  • Utveckling (utrustning, regler, ekonomi, antalet aktiva etc)
  • De största tävlingarna?
  • När kom idotten till sverige?
  • Hur gick det till?
  • Vilka klubbar är störst?

Är tacksam för svar, även bra hemsidor som man kan läsa på :idea:..

Sv: Fälttävlans historia

Guy Wathen har skrivit en bok som heter "Horse Trials A comprehensive guide to the world of eventing". Den gavs ut 1989 (ISBN 1-85225-059-3). Den är pa engelska, den finns att kopa begagnat fran Amazon.co.uk for under £2. Om du googlar ISBN numret sa far du manga träffar.
Den boken har bakgrunden till fälttävlan samt utvecklingen av den i England. Sedan star det ocksa en hel del om hur man väljer häst, tränar, tävlar etc.
Sedan kan du ju googla "eventing history" sa kommer det upp en hel del.
Detta är bara till hjälp om du kan forsta engelska.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Gick in på en kennels hemsida och såg att de planerade att föda upp av denna ras också. Då jag inte hört något om den tidigare blev jag...
Svar
4
· Visningar
1 886
Senast: Asko
·
Fälttävlan Hej! Behöver snabba svar inför DM fälttävlan på ponny som jag har lite frågor inför.. Behöver men kvala inför att starta DMet och...
Svar
2
· Visningar
1 392
Hästmänniskan Hej, jag har nu kommit i kvalet av valet av att gå skilda vägar med min häst. Nu är det tyvärr inte så lätt då han varit en del skadad...
Svar
9
· Visningar
3 984
Senast: Tora
·
O
Ekonomi & Juridik Min lokala Ridklubben har nyligen skickat ett brev med sina krav på alla medlemmar som ser ut som följande (utvalda delar), Alla aktiva...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 259
Senast: 0therwise
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar