Fälttävlans historia!

Z

Zirocco_

Hej! jag skriver ett arbete om fälttävlan i skolan nu, och jag undrar om någon vet någon bra hemsida med information om fälttävlans historia, eller vet något själva? Jag vet att det är en gammal militärgren, men mycket mer än så vet jag tyvärr inte..

:confused:

Sv: Fälttävlans historia!

Har precis samma problem som du fast jag skriver ett fördjupningsarbete om hoppning. Kolla på biblioteken där brukar det finnas något iaf..:d

Sv: Fälttävlans historia!

Jag har skrivit om både hoppningens och fälttävlanshistoria, ett tips är att kolla i typ ridläraböcker från förr.
Det är verkligen roligt och man får veta hur de ville de skulle se ut då.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 285
Senast: Äpplet.
·
Foder & Strö Hej! Hur mycket protein och MJ behöver era hästar ponnysar? Förstår att det är extremt inviduellt men lite intresserad av att veta...
Svar
4
· Visningar
740
Senast: MiniLi
·
Ekonomi & Juridik Lång historia kort,för en dryg månad sen fick vi en äldre haflinger tjej utav min dotters kompis mamma. Dom hade i sin tur fått hästen...
Svar
11
· Visningar
1 293
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 642
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar