Fälttävlan på TV

Sv: Fälttävlan på TV

Mm hoppas det blir bättre :) Hinner tyvärr inte se hela då jag börjar jobba klockan tre.

Oj vad jag tycker att Ludwig red bra, ffa i travprogrammet. Vilken fin häst han har.

kl

För mig som inte är ett skvatt kunnig om fälttävlan: Varför är det dressyr två dagar? Är det någon skillnad på klasserna eller är det så lätt som att det är för många starter för att klämma in på en dag?

Edit: Kanske framgick ändå men jag syftar alltså på OS.

Senast ändrad:

Åh attans jag satte inte igång sändningen förrän nu så jag har missat en massa =/ Några svenskar kvar att rida??

Malin Petersen är kvar! :) De andra finns att hitta klipp på, fast man kanske får leta lite! (Svtplay har klippen)

Kl

Kommer det gå att se hela sändningarna via play i efterhand? Jag letade efter gårddagens dressyr på svt play men kunde inte hitta det.

*kl*

Har inte direkt med TV att göra, men ändå lite... Har precis varit inne på Expressens hemsida, och blir full i skratt när det längst upp står om dagens höjdpunkter i OS. För hör och häpna, det är kl "13.30 Fälttävlan, terrängfritt". :rofl: Kan tyvärr inte lägga in en skärmdump men det ser för roligt ut. Undrar om de flyttat in dagens moment till The O2 (f.d. Milenniedomen), eftersom det ska vara fritt från terräng.

jag hängde inte med riktigt från början på vad kommentatorerna sa då jag satt i telefon, men hann höra att "det är gjort så att man inte ska kunna vinna individuell medalj och lagmedalj på samma bana". Hur menar de då? Det är väl både individuell och lagtävling nu? Måste ryttarna alltså välja om de ska tävla i lag eller inte? Det verkar ju konstigt tycker jag som inte har så bra koll på just fälttävlan..

Har inte heller koll på fälttävlan men de pratade om banhoppningen när dom sa så. Så banhoppningen är alltså på två banor om jag fattat rätt!

aha ok! Ja jag tänkte väl, det verkade lite jobbigt att hästarna skulle behöva gå två terrängbanor :)

Jag har inte sett så mycket fälttävlan, sitter hemma och jublar över en hel eftermiddag med ridsport på tv :D, men jag undrar om det är vanligt med flera avbrott och omkullridningar på den här nivån? Jag har inte fått uppfattningen av att det bara är de mest oerfarna som gått omkull heller, men jag har som sagt ingen koll på namn.

Nä de har pratat om det i sändningarna också, att en del ekipage kanske inte är riktigt på den fyrstjärniga nivå som tävlingarna ligger samt att tiden är så pass "snålt tilltagen" att många chansar och tar en del onödiga risker.

Sedan känns det som om vissa ryttare har underskattat banan, det pratades ju igår om att det var en "lätt" men kuperad bana och att det skulle vara backarna och tidspressen som var det jobbiga. Att två fransmän fick stopp på hinder nummer tre känns ju helt otroligt.

Jag kan ha blandat ihop det men är det inte så att de som har bäst resultat efter första banhoppningen (som då räknas till lagresultatet) får hoppa ytterligare en banhoppning för att de individuella placeringarna ska fördelas? Så de bästa får gå två hopprundor.

Fantastiskt prestation av Ludwig:bow:, jag har pytteskinn (gåshud)!:D

Tycker f.ö. att kommentatorerna gör ett riktigt bra jobb!:bow:

PS 2, tycker nästan Mary King hade bud på "farlig ridning", men det hade väl man aldrig vågat döma henne till på hemmaplan...

Ja, och jag tycker det är bra att Viktoria påpekar att det inte ser så snyggt ut så att ingen tror att det är så det ska se ut. Det är en väldigt duktig ryttare, men det var rätt så hafsigt och hetsigt och hästen verkade ta kontrollen.

Apropå Mary King har jag henne på hästbilder från när jag var liten :D (ni vet såna där små kort, likadana som hockeybilder) Hon har hängt med hon :D

Liknande trådar

Hemmet Lite tokig rubrik, men så fick det bli! :rofl: Vardagsrummet i lägenheten vi köpt känns lite svårmöblerat, och det stora kruxet är var...
Svar
13
· Visningar
4 268
Senast: Pilot
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Söndagens terrängritt på SM i fälttävlan i Hovdala International Horse Trials visas direkt i webb-tv. ... Källa / Läs mer...
Svar
0
· Visningar
314
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag jobbade med att stärka min självmedkänsla så var det vissa saker som fick mig att titta tillbaks på min barndom. Annars har jag...
Svar
12
· Visningar
2 299
Senast: cassiopeja
·
Tjatter Även om vi på den här forumdelen kanske inte nödvändigtvis är sådär jättegamla, tyckte jag ändå att det skulle vara kul och höra om det...
Svar
18
· Visningar
1 597
Senast: Jojjosan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama