Fälttävlan i S-vall?

S

SirWillgott

Jag är hur sugen som helst att börja med FT nu till sommaren! "Lånade":angel: en ridskolas terräng bana lite smått förra sommaren och både jag å kusen älskade det!
Men nu när vi flyttat från Sthlm till S-vall så verkar terrängbanorna försvunnit.. =( Och även då vi tävlar för en fältritt klubb (sfrk) så inte fan har dom nån terränbana i området!:devil:

Hjälp mig! Och släng gärna in några bilder på dig och hästen, så man bli ännu mer sugen:D

Sv: Fälttävlan i S-vall?

Sorry.... du har hamnat i ingemansland:devil:

Du får bege dig söderut till Bollnäs eller Hofors, eller västerut till Östersund (Åsarna) för att få se en terrängbana :angel:

precis osm 80 tals rookie säger så är de östersund , åsarna ,bollnäs eller hofors som du har närmast dej.

De du skulle kunna göra är att kolla upp om banan i säbrå finns kvar, vet att de funnits en privat bana där i ett sandtag, var tävlingar där runt 99-00.

de finns väl en bana i Timrå om ja inte minns fel? eller iaf några hinder... det finns även en i Gnarp, men det kanske är privat när jag tänker efter. Den i Ljusdal håller dom väl på rusta upp också? vet att det finns lite grann där iaf, men kommer inte ihåg vad den heter...

Senast ändrad:

den i ljusdal började dom o rusta upp men sen har de stått still.
finns väl kanske 4-5 hinder som ligger på ca 60-70 nivå.

Finns 2 banor i Härnösand, båda i behov av renovering. Så om nya friska krafter finns, går de med stor sannolikhet att rusta upp.

Det där fattar inte jag... Jag var jätteentusiastisk när jag flyttade till Sundsvall och såg att en av klubbarna hette "fältrittsklubb". Tills jag insåg att de inte hade det minsta med fälttävlan att göra. Jag vill också ha en terrängbana!!! :devil:

Har inte fältarna någon terrängbana? De trodde jag

Finns 2 banor i Härnösand, båda i behov av renovering. Så om nya friska krafter finns, går de med stor sannolikhet att rusta upp.

Ja, men kan vi inte samla ihop ett gäng och träffas i vår/sommar för att rusta upp den då?:banana:
Man kan ju ta en heldag med grillning och sånt? Kanske....:angel:

Ja, men kan vi inte samla ihop ett gäng och träffas i vår/sommar för att rusta upp den då?:banana:
Man kan ju ta en heldag med grillning och sånt? Kanske....:angel:

Jag är med på det :bump: Visserligen har jag blivit så :devil: hoppfeg sista åren, men jag jobbar på att komma igång igen...

I Hammarstrand finns det en fin bana, närmare än östersund i alla fall. Länk till hemsida

Vi har också bott i stockholm och saknar alla banor...
epson_vatten.jpg

Senast ändrad:

Anna, det är väl bara att blunda och smacka! ;)

Skämt åsido, all hjälp är bra oavsett om man vågar hoppa eller inte. Hoppas att fler ser tråden och känner sig manade :D att hjälpa till.

Vi har också bott i stockholm och saknar alla banor...

Ja visst gör man:( Förstår inte varför jag aldrig använde banorna mer nÄr man väl hade hästen där + tränade/tävlade för en stor ridklubb med superfin terrängbana!
Men det är ju lätt att vara eftertklok:angel:

Men vi får helt enkelt ta och rusta upp den där banan i Härnösand!!:banana:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Storlek röd Kong?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Ridkjol
  • Proferm eller Probihorse Vital?