Jag vet dessutom de som lyckats ta sitt Ft kort utan att ha några större kunskaper.
Joo jag bland annat :smirk:
Varken jag eller min häst hade varit ute på en redig terrängbana nångång när jag tog FT märket o ändå klarade jag det. O då menar jag inte nått negativt i det du skrev, tvärtom..
Det gick inte alls bra på ena delen när ja tog märket. Min häst vägrade flera gånger o gick knappt runt när vi hoppade banan (dock felfritt men vi hade draghjälp :smirk
Så JAG tycker itne att ja borde fått märket, men det fic kjag...
Fasst sen va jag på en till kurs innan jag tävlade och då gick det betydligt bättre.
Inte när vi skulle hoppa hindren ett o ett för då vägrade hon minst en gång p åvarje men sen när vi hoppade banan så gick hon super!!!
Så sen tävlade vi en debutant och det gick rätt bra!
Vägrade dock ut oss på nedhoppet men jag vet varför, det var för att jag saktade ner henne innan för det va skithögt tyckte jag å då ville hon inte heller hoppa...
Jag tvekade inte eller nått men det var just för att jag saktade ner henne tror jag
Men jag är nöjd iaf
Men som du skrev så är det ju många som tror att det är lugnt bara för att man tagit märket..
Visst om hästen hoppar fint över alla hinder och är säker o så då kanske ma´n vet att den klarar det men ändå.
En liten tvekan och det kan ju hända en stor olycka
Och då syftar jag mkt på en tvekan hos ryttaren oxå för det är ju stor skillnad om man tvekar i banhoppningen än i terrängen...
Dom flesta hästarna tycker ju att det är kul att hopap i skogen men för den sakens skull så behöver de inte passa i FT... :smirk:
Typ som min häst...
Men om hon hade varit typ 10 år yngre o helt ok i benen så skulle man kunna träna ordentligt för hon har rätt bra självförtroende på såna små höjder ändå
Meningslöst inlägg men iaf