myfairlady91

Trådstartare
Vill veta lite mer om Falleur! Vad har han lämnat för avkommor etc.. Är det mest dressyr eller hoppavkommor han har lämnat!?! Är det någon här som har en Falleur avkomma!?!

Vad jag vet så är hans avkommor jättepopulära inom körning och det är väl där de lyckats bäst. Två av Thomas Erikssons hästar i hans fyrspann är efter Falleur :)

Jag såg Falleur när han visades som treåring. Han blev inte godkänd då, men jag kommer fortfarande ihåg hans trav!

Jag har en liten häst efter Falleur. Han är bara 153 cm. (har annars hört att falleur gett stora avkommor)
Mörkbrun, nästan svart, med bläs.

Väldigt trevlig häst med mycket personlighet. Verkar aldrig växa upp riktigt (kan inte vara sysslolös några längre stunder om men tex står ute och pratar med någon, då måste han bita i tyglarna, grimskaftet ens jacka eller vad som finns till hands. Tuggar inte på det utan ska bara ha det i munnen :crazy: ) Men han är cool för det mesta, kan stå och "hänga" i stallgången hur länge som helst (risk att man glömmer bort honom).

Kan hoppa till för saker när man är ute men försöker aldrig sticka utan lugnar sig med en gång.

Ganska dominant med endel hingstbeteende. Ser superkul ut när han sätter sin hagkompis på plats (treåring som är ca 1.70 hög).... David o Goliat...

Älskar att hoppa (ingen superstjärna men ok)

Trevligt steg, stort + för skritten. Lite lång i kroppen och ngt smalt mellen frambenen.

/Hälsningar Hanna

Min syster har haft en Falleur avkomma och jag har träffat på ganska många andra avkommor efter honom.

Min systers var av den gamla svenska modellen, rörde sig bra framförallt skritt och trav. Hon är 163 cm. Det negativa med henne var hennes temperament, det var inte det bästa. Detta kan hon dock ha ärvt ifrån mamman för hon har tydligen inget bra temperament. Har tyvärr träffat fler efter Falluer som inte har haft det bästa temperamentet, men de har ofta rört sig mycket bra och sett rätt bra ut. Dock har jag inte sett några "jättar" efter honom utan de har legat på runt 165 cm.

Min systers fd häst har tävlat upp till LA dressyr och känner en som gått MSV dressyr och som även tävlat i körning.

ska köpa ett sto e. falleur i nästa vecka.
hon är söt som socker, underbart temperament, gått 125, La dressyr. :love: :love:

Sv: Falleur!

Jag har en kille på 170 efter falluer, med utrillo blod. Jättetrevlig och go på alla vis. Går LA dressyr och är löshoppad 140. Lugn och sten cool i alla lägen. Hans mamma är svårklass sto i hoppning så inte riktigt det jag vill ha som dressyr ryttare men ack så underbar han är. Falleur har lämnat mycket köravkommor och min funkar väldigt bra när jag tömkör honom. Hans avkommor brukar vara sent utvecklade vad jag har hört. Bra allround hästar över huvudtaget!

Jag har ett sto född -97 efter Falleur, mamman är efter Sankt Gotthard. Hon är ca 168 hög och ganska lång. De Falleur avkommorna jag känner till har anlag inom alla disipliner.

Vi ska debutera 1.20 hoppning. Hon är utbildad LA dressyr och startat debutant fälttävlan. Hon har varit ganska sen i sin utveckling, men hon är väldigt väluppforstad och trevlig i huvudet. Väldigt hinderklok.

Hon har en helbror som är född -96 som går MSV dressyr, 1.30 hoppning (har jag för mig) och fälttävlan. Såldes ga. nyligen för 130.000:- berättade uppfödaren.

Vi hade ett sto efter Falleur på min ridskola.
Hon var liten, ca 150 cm, brun med bläs. Men vilken otrolig ridbarhet den hästen hade! Takt, steg, bärighet, ja precis vad man önskar av en ridhäst. Att hon var liten glömde man när man red, man blev riktigt förvånad när man satt av för att "marken var så nära".:D

Immer

Det står en mycket käck Falleur-avkomma i mitt stall men i sanningens namn har jag inte klurat ut om det är en hopp eller dressyrförmåga. Annars har han väl som Zoya skrev lämnat hästar som gjort bra ifrån sig inom körsporten.

Rider ett litet sto just nu, knappt 1.60 e Falleur-xx.
Jättetrevlig hoppar bra o gärna! rör sej trevligt.
Ingen svår klass häst men en bra allroundhäst! :love:

Falleur 762, föddes 1982, brun, bls, 4 vt ff, 167 cm e.Silvan 581 (e.Ceylon-Immer) ue.Cosmos xx-Biarritz 294.
Han fick 997109=44p exteriört och 1078 i uppsuttna gångarter som 5åring och 1088/9 i uppsuttna gångarter som 6.5åring. Hoppade 6or och 5or och var godkänd som specialbegåvning.
Falleur har själv plac i Prix St Georges och 1.20 hoppning.

Falleur betäckte ca 450 ston totalt och lämnade bl a Calemera, Charmeur * 2, Ferrari, Filur och Warietta i svår internationell körning.
Flera avkommor exporterades till USA.
3 avkommor ingick i det vinnande VM-laget i körning 2000.
6 av 17 svenska VM-hästar 2002 i körning var avkommor till Falleur - 3 av dem ingick i brons-4 spannet och Ferrari vann guld i lag (enbet).

Avkomman Red Star II blev högst bedömd i gångarter i landet -94 och Humoresk blev 3:a vid Riksfinalen i gångarter -95.

Warietta i svår internationell körning

Det var Warietta jag menade här:

känner en som gått MSV dressyr och som även tävlat i körning.

Det är den trevligaste Falleur avkomma jag träffat. Hon stod ett tag i samma stall som min häst. Framförallt det bästa temperamentet jag träffat på en Falleur avkomma.

Har en 5åring efter Falleur och han är pappa uppi dan:love: :love:
107101.jpg

Han har ett underbart temprament lite väl lugn bara;) det är inte jättelätt att få honom att springa ibland (mkt roligare att kela med matte, på täningar är det lite svårt pga att han är så social så han vill hälsa på och gosa med alla åskådare först och det finns INGEN häst i hagen som inte tillslut faller för hans fjäsk:rofl: när det tex gäller mat mm.
Glömmer inte när vi var och kolla på falleur när det var öppet hus, Det var flera ston där och många ston med föl och så var det även andra hingstar där och MINST 50 pers som sprang runt men vad var det som intresserade Falleur?? Jo det var barna utanför boxen som kelade med honom nåt annan existerade inte, Ja Falleur är verkligen saknad:( .

Jag har fött upp en efter Falleur-Zephyr,villken kille!Han står i Karlstad nu och är 5 år och ca 168 cm hög.Han Ädel med lååånga ben, pälsen är melerat mörkbrun,han har bläs och 4 vita kotor+ att han rör sig jätte trevligt!!.Han är ganska barnslig skall små busa och bita på saker har hans matte sagt.En riktig charm knutte med ett jätte trevligt temp:) Sålde honom som 2 åring och såg honom senast som 5,han är sååå fin Charlotte!(ägaren)

Jag har en efter Falleur. Han är 165 cm. Med en stor lykta ett brunt och ett blått öga imed att ceylob finns långt bak. Han är bäst på att hoppa tycker jag men han ahr gått både LA i hoppning och dressyr=)

Avkomman Red Star II blev högst bedömd i gångarter i landet -94 och Humoresk blev 3:a vid Riksfinalen i gångarter -95.

Red Star II e. Falleur-Sombrero-Biarritz står i mitt stall och hon är nu högdräktig med sitt 10:e föl.
Red Star är en häst som har mycket bra gångarter som sagt, men hennes mor är placerad i Msv hoppning, och tydligen hoppade modern över ett staket på Flyinge när hon var där på betäckning som var ca 2 m och blev lite känd där...
Red Star II är ett sto med mycket energi, och hon lämnar det till sina avkommor. Jag hanterade en av hennes avkommor en del förra året, en 3-åring e. Master som var mycket lättlärd.

Red Star II e. Falleur-Sombrero-Biarritz står i mitt stall och hon är nu högdräktig med sitt 10:e föl.
Red Star är en häst som har mycket bra gångarter som sagt, men hennes mor är placerad i Msv hoppning, och tydligen hoppade modern över ett staket på Flyinge när hon var där på betäckning som var ca 2 m och blev lite känd där...
Red Star II är ett sto med mycket energi, och hon lämnar det till sina avkommor. Jag hanterade en av hennes avkommor en del förra året, en 3-åring e. Master som var mycket lättlärd.

Jag ska köpa en avkomma efter just Red Star II!
Don Fallino (e. Don Schufro) :love:

Liknande trådar

Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 915
Senast: Lea88
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 049
Senast: Piaff
·
Avel Frågar åt en vän. Söker tips på Welsh hingst på semin (helst) eller som står i Norrland. Helst C-ponny. Även D-ponny är av intresse...
Svar
3
· Visningar
599
Senast: Robina
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
834
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025