Fäller redan...

C

Colombia_Girl

Min häst har redan börjat fälla, eller rättare sagt han började fälla redan för ca 2-3veckor sedan, är det bara min häst som gör det? Hur kan det komma sig att han fäller redan nu? Vad tror ni??:confused:

Sv: Fäller redan...

Är nog inte bara din...har tre i hagen som fäller som dårar...för att inte tala om alla jyckar här hemma....:p

Jag hade en D ponny som också fällde på konstig tid men det var i jan. vi gav honnom b vitamin och det blev bättre.han hade också problem med kotledsinflammation vet ej om det kan ha haft något att göra med saken. hästen kanske är stressad av någon anledning? misst någon som den saknar

KL

Alla hästar i vårt stall (eller i alla fall de stora, 3 stycken) fäller för tillfället också.

Jag nämde det för våran vet. i och med att min har haft problem med en kota också, och jag fick dåndimpen och trodde att han mådde helt kass, och han tyckte det lät lite konstigt att han fäller redan, men sen fick jag reda på att de andra i stallet också fäller.

Personligen tror jag det är det lustiga vädret. Det har under en period varit ganska kalla nätter här i Linköping, och jag tror att det gör sin del. Regn och kallt på natten...

Verkar i alla fall vara många som fäller...

Sönt att höra att jag inte är ensam ialla fall, ja han fäller i massor, men hans hårrem är glansig och fin, dessutom tät =)
men vad kan detta beropå? Han fäller mycket...

Min tanta fäller också som bara den nu....reagerade på det idag när jag borstade lite...hmmm...Kan hästar fälla pälsen för de är deppiga?

min har hållt på och fällt i veckor. kan ju tro att stackarn ska bli pälslös snart =(

Min har också börjat fälla lite. Har nog gjort i ett par veckor iallafall. Tycker också att det verkar lite skumt :crazy:

Vet inte hur ni haft det i övriga landet men de senaste veckorna har det regnat flera dagar i veckan 8ibland bara natten och ibland regnskurar både dag och natt) + blåst på natten....ofta soligt, vindstilla och varmare på dagen...kanske hänger ihop med det???:confused:

Vet faktiskt inte...våra fäller lite olika mycket, men det är nog som sagt inget ovanligt. Vissa år har vi haft hästar som börjat fälla runt midsommar och jag kan lova dig att dom inte varit sjuka eller haft andra fel :)
Har nog snarare med väderleken och dygns temperaturer att göra.

mina fäller för fullt de med. men med tanke på att det bara har varit 15 grader varmt ute och allt regn så skulle jag också vilja ta på mig "jackan" snart :)

Jag har tre hästar, två av dom fryser aldrig men den tredje e en liten fryslort och just hon fäller, det kanske e frusna hästar som börjar fixa med höstkläderna redan nu? En tanke bara.....

Är det inte bara vinterpälsen som är på väg så smått? Mina (haflinger och shettis) fäller också lite nu.

*allmänt*

Mina har också börjat fälla nu. Men det är inget konstigt med det. Nu när dagarna så smått börjar bli kortare så är det dags för hästarna att börja odla vinterpälsen.

Mvh

Tora

Åh..... det här var en riktigt "rolig" tråd. Vårt D-ponny sto började att fälla för någon vecka sedan och hon var/ är denn enda i stallet som gjorde/gör det. Trodde då att det berodde på att hon står i sjukhage (box) men nu ser jag att VI ÄR INTE ENSAMMA :bow:

Ja det var verkligen många som fäller nu, skönt då behöver jag inte oroa mej =)
Hästen i övrigt mår prima. Han är nog inte av den frysna typen, men sätter en enorm päls, Irländare dessutom 19år hehe

Liknande trådar

Hästvård Min häst har slutat tycka om att bli ryktad. Hon har alltid stått som ett ljus men nu vill hon inte alls. Först trodd jag det berodde på...
Svar
15
· Visningar
1 292
Senast: Sootie
·
Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
1 059
Senast: Cactus
·
  • Omröstning Omröstning
Hundhälsa Sedan mellandagarna har jag märkt en markant skillnad i mängden hundhår på golven igen. Sommarpälsfällningen var absurd, jag fick...
Svar
19
· Visningar
3 188
Senast: Red_Chili
·
Hästvård Min häst är så jäkla skavsårsbenägen och i synnerhet nu pälsbytartider. Lånade ut honom för någon dag sen och han kom då tillbaka med...
Svar
17
· Visningar
1 351

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit
  • Vi som letar häst II
  • Födda -21
Tillbaka