Faller fram i ladningen

E

Ewe J

Har ni några tips på hur jag kan göra för att ramla fram i landningen.. Siter bra över hindret i övrigt.Några sits övningar eller annat..'

Tack för hjälp

Sv: Faller fram i ladningen

Det ska nog vara Hur jag INTE ramlar fram i landningen ;)

Eller?..

Luta dig lite bakåt precis när hästen är på väg ner från hindret.

Blicken upp och framåt, ge inte överdrivet med eftergift utan håll en mjuk kontakt med hästens mun även över hindret och luta dig lite bakåt när hästen är på väg ner. Hoppas det hjälper! :)

Tack för hjälp.. Länge sen jag hoppade nu så jag är lite ringelråstig.. Tack för hjälp.. De kommer nog att hjälpa :D

Tänk på att du i landningen ska få fram din underskänkel så att underskänkel hamnar framför din kropp. Det kommer inte att bli så eftersom att kroppen automatiskt kommer fram i landningen men tänker man så så är det lättare att komma på hur man ska få till det:)

Har också haft det problemet (har det nog fortfarande ibland) Mitt knep är att hela tiden tänka på att trampa ner hälen ordentligt. Då hamnar underskänkeln långt fram som någon annan skrev.

Jag har det senaste året hoppat på ridskolehästar eftersom jag fick ta bort min egen häst och jag har upptäckt att i en del allroundsadlar är det svårt att ha tillräckligt korta läder och då är det också mycket lättare att ramla framåt i landningen

Lägg vikten i hälen. Inte bara vikten i stugbygeln, utan vikten ska ligga i hälen.

Ett annat tips är att träna magmusklerna lite, tro mig det underlättar ramlar/ramlade fram massor själv innan jag började jobba lite..
Sedan kan det sitta lite mentalt.. ramlar du fram i kombinationer eller korta avstånd mellan hindrena? Jag gör inte det så på mig så är det som jag slappnar av för mycket i nersprånget. Istället sitter jag nu och tänker varje galoppsprång runt banan sitt upp, sitt upp, sitt upp. Det är skitjobbigt men fungerar.

Ett annat tips är att träna magmusklerna lite, tro mig det underlättar ramlar/ramlade fram massor själv innan jag började jobba lite..
Sedan kan det sitta lite mentalt.. ramlar du fram i kombinationer eller korta avstånd mellan hindrena? Jag gör inte det så på mig så är det som jag slappnar av för mycket i nersprånget. Istället sitter jag nu och tänker varje galoppsprång runt banan sitt upp, sitt upp, sitt upp. Det är skitjobbigt men fungerar.
senast jag hoppade så hoppade jag änkel hinder när jag kände att jag föll framåt..

1. BLICKEN upp/raktfram

Håller med helt och fullt.. Det är det allra enklaste att göra, så löser sig resten.. du kan vara titta ner eller åt sidan om du ska ha blicken högt och långt fram.. om du har blicken så rätar du upp dig automatiskt i landingen..

Håller med helt och fullt.. Det är det allra enklaste att göra, så löser sig resten.. du kan vara titta ner eller åt sidan om du ska ha blicken högt och långt fram.. om du har blicken så rätar du upp dig automatiskt i landingen..

Så sant.. Tror inte jag redigt tänkte på vad hag hade blicken.. Var lite närvös.. Hehe

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
5 825
Senast: agnes27
·
Kropp & Själ Pga mediciner (tidigare och inte nu längre) och från början tunt hår och att man inte direkt blir yngre så är mitt hår ... ja hemskt...
Svar
19
· Visningar
738
Senast: Raderad medlem 142658
·
Utrustning Är det nån här som testat dessa stigbyglar eller har nått annat bra tips? Jag är ute efter typ freejump men som är säkrare än just...
Svar
7
· Visningar
491
Utrustning Erfarenheter, tankar eller jämförelser kring Rambo Micklem Comfort Girth eller Eric le Tixerant? Väger mellan dessa två främst. Har...
Svar
3
· Visningar
359

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka