Falkis tävling

Sv: Falkis tävling

Ska dit och tävla... :crazy:
Min (och hästens) första tävling... Börjar bli lite smånervös, tänker inte berätta vilka vi är... :crazy::angel:

Skulle ha åkt dit och tittat och fotat men vädret satte stopp för det tyvärr. Lite för osäkert för att åka såpass långt eftersom jag själv inte tävlar i islandshästgrenar.

Men lycka till idag, ni som ska tävla :)

Tack :)
Kan ju meddela att det gick jättebra! Fick bra poäng (red V2), trots att vi inte lyckades visa ett enda töltsteg i ökad tölt... :o (Hästen tyckte att det bara var galopp som gällde efter att vi laddat i galoppen...)
Men vi fick helt klart mersmak, licensen gäller ju ett helt år så... :bump:

Kul att det gick bra! Tyvärr gäller licensen bara kalenderår, alltså 08...(om det inte blivit någon ny regel som jag missat!)

Kul att det gick bra! Tyvärr gäller licensen bara kalenderår, alltså 08...(om det inte blivit någon ny regel som jag missat!)

Sen licensen infördes igen har den alltid gällt ett år från den dagen den är köpt. Inte kalenderår. Köper du den i höst så gäller den till nästa höst.
:)

Är det sant? Det har jag helt missat! Det är ju kanonbra!!
Men förr (när jag tävlade för fleera år sedan) så var det väl kalenderår?

Var du där och tittade lr?
Som sagt så gäller licensen ett helt år från betalningsdatum, så nu får alla se upp på tävlingarna! :banana:

Var det föeera år sedan du tävlade?
Visst tävlade du Gná förra året och då även på Falkis hösttävling?:confused:

Var det fleera år sedan du tävlade?
Visst tävlade du Gná förra året och då även på Falkis hösttävling?:confused:

Är det sant? Det har jag helt missat! Det är ju kanonbra!!
Men förr (när jag tävlade för fleera år sedan) så var det väl kalenderår?

Tävlade inte du Gná förra året och då även på Falkis hösttävling?:confused:

vi var som sagt med i V1.......... kom 5:a tillslut.... fick 5,0 i uttagninge, finalpoängen ve tjag int eän för det sa de aldrig....:confused:

jag tycker det gick bra, pållan är trots allt bara 7 år och har inte töltat så länge, i finalen fick vi för första gången ökad tölt hela tiden (dock kanske inte så rent hela tiden men iaf mkt bättre än alla andra gånger då det mest blir rollningar o glaopp)

så jag är nöjd över hennes insats, hon var pigg o glad också!

så nu är tävlingssäsongen över för denna gången så ska vi hem o vila o träna i vinter .... o förhoppnigsvis så ska hon får bättre trav igen, hon har tappat traven det sista :( tror det är för at tjag rider på stångbettet.... så vi ska hem o testa i vinter vad som blir bäst eller inte o rida på/med....:bump:

Jo, jag tävlade Gná några gånger men det var länge sedan jag tävlade mer aktivt typ SM och nationella... När man tävlade mkt hade jag koll på regler och allt men nu har jag inte ens läst FIPO på flera år! Måste uppdatera mig innan våren..!

Okej! Lycka till med din nya häst då du börjar tävla igen.;)
Såg att mitt förra inlägg kom in tre gånger!!:o Ursäkta!

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
510
Senast: MiniLi
·
Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
768
Senast: Ajda
·
Träning Hej! Har en fundering på den svenska islandshäst landslaget. Hur tar folk sig dit? Har en kusin vars dotter verkligen vill tävla...
Svar
1
· Visningar
267
Senast: Roheryn
·
Tävling Hur gör ni utseendemässigt med era hästar innan tävling? Duschar ni de? Gör ni något speciellt? Skriv gärna vilken gren ni tävlar i 🥰
Svar
8
· Visningar
947
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka