Falkenbergs vattenhinder

Novali01

Trådstartare
Hur ser det ut i Lätt klass? Någon som vet och som dessutom kanske har bilder på fler hinder därifrån?

Sv: Falkenbergs vattenhinder

Jag har lite bilder på vattnet från landslagslägret april -05.

Har ett album men kommer inte ihåg användarnamnet (=kommer inte åt dem) :crazy:

EDIT: Titta vad fantastiskt duktig jag är!
De 11 första bilderna på sidan är från vattnet:
http://s53.photobucket.com/albums/g49/MoaBe/?start=40

Nr. 8 till 15:
http://s53.photobucket.com/albums/g49/MoaBe/?start=60

Nr. 5 till 17:
http://s53.photobucket.com/albums/g49/MoaBe/?start=80

Kulverten låg på en liten höjd (=bra galopp in men inte forcera och ryttaren behöver bra balans för att inte drutta i).

Senast ändrad:

Så därför la du ut det här ifall någon av oss kommer i håg ditt lösenord ;)

Hmm det var ju flera flera år sedan Falkenberg hade lätt klass men jag skulle tippa på att det kanske skulle bli så att det blir ett litet nerhopp på det stora vattenhindret och kanske något hinder innan det lilla vattnet men att det blir vad igenom det lilla.

Ok...alltså 2 vattenhinder. Helt ok så länge de inte är mörka och otäcka!;)

Du vet, du har dina nojor på gravar...jag har mina på vattenhinder!:eek:

För övrigt, juste bana för Lätt klass?

Ok...alltså 2 vattenhinder. Helt ok så länge de inte är mörka och otäcka!;)

Du vet, du har dina nojor på gravar...jag har mina på vattenhinder!:eek:

För övrigt, juste bana för Lätt klass?

Nu vill jag inte vara elak :o

men Falkenbergs lilla vatten luktar illa (stinker!) och upplevs som mörkt (skuggorna från träd). :crazy:

men du har inga problem där!!

Vill inte avskräcka dig, men det lilla vattnet är rätt mörkt och äckligt.
Kallas btw "svarta vattnet" just för att det är så mörkt och blir mkt stopp där....

Egentligen är det inget spec konstigt, bara man som ryttare är beredd på att hästarna kan bli överraskade och stå emot lite mer än vanligt.

Men det beror helt på vilken väg man ska rida i det, den vägen som den ** gick förra året är mkt sjysstare än den som var i *...

/PF som hade stopp just på det vattnet - kom väldigt plötsligt och var mörkt - konstigt tyckte hästen...

Ahhggg!:eek:
Ok, då får vi träna extra mycket på mörka små otäcka vatten då! Valde ju bort att tävla i Trollhättan i år just pga att JAG tycker det är ett dåligt vattenhinder...vill ju inte att lille 5-åringen ska bli skeptisk mot vatten då jag tycker att just såna hinder och gravar är det som är svårast att träna bort fobier mot...

Nåväl, det är långt till Falkenbergs tävling...får se vad pållen säger fram till dess om Tranemo, Vinslöv och Mariestad!:banana:

Jag tror faktiskt inte ens att det lilla vattnet kommer vara med i lätt klass just för att dom vet hur mkt problem det vattnet har orsakat i * och ** klass, min gravskräckstant har dock alltid klivit i där utan att blinka.

YES! Jag visste väl att du skulle komma och rädda mig...:bow:
Låter ju alldeles utmärkt, det tar jag fasta på men jag tänker ta reda på var din brevlåda bor om nu det är så att mörka vattnet ändå är med....:devil: ;)

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 462
Senast: Grazing
·
Hemmet Jag ska renovera mitt hus nästa år. Mycket är sånt som jag velat göra sen jag och exet flyttade in för en massa år sedan och har således...
2
Svar
20
· Visningar
795
Senast: MiaMia
·
Hundhälsa I morgon har det gått en vecka sen kastreringen av vår hanhund. Tycker att läkningen ser fin ut och han verkar inte ha ont, slickar inte...
Svar
17
· Visningar
1 266
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 109
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Utreda för allergi eller inte
  • Akvarietråden V