Fakta om speciell ras

J

Juvelflickan

Hejsan!

Jag tänkte om någon skulle vilja hjälpa mig med lite info om Flat Coated Retriver?!
Hade nämligen tänkt att skriva om dem.
Vad kan de användas till? Det jag vet är ju apportör, sök, räddningshund, jakt, agility, lydnad...? Något mer?
Den är lämplig till mycket aktiva människor, eller vad säger ni?! ;)
Finns det något hälsoprogram eller har den några typiska sjukdomar?
Hur den ska se ut, färger m.m. Är det någon som hade länk till de där gula flatarna? Vore super!
Vet ni kanske också var jag kan hitta mycket och bra info?

Jag är mycket tacksam för svar!

Tänk vad kort tid man lever, om man tänker på hur länge man är död.

Sv: Fakta om speciell ras

har en svart jag...trodde dom bara fanns i svart och leverbrun?

Sv: Fakta om speciell ras

Nope. De finns i gult också. Men det är en icke godkänd färg. Precis som Labradorer kan vara gula kan Flattar också vara det, men av någon sjuk anledning så är det inte tillåtet inom den rasen.

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
14 064
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Hej! Tänkte att det skulle vara kul och höra vad ni tyckte vilka raser som skulle passa mig. Jag är 21år och haft hund sen jag var...
Svar
5
· Visningar
1 430
Senast: Åsa A
·
Hundavel & Ras Jag och min sambo vill skaffa en till hund, men vi är inte säkra på vilken ras vi vill ha. Vad vill vi då ha? Mellanstor, men storlek...
2
Svar
36
· Visningar
2 900
Senast: Rouise
·
Hundavel & Ras Halloj! Nu är det snart dags att börja välja ras, har funderat några månader på vilka raser som ska kunna passa mig. Har haft två...
2
Svar
38
· Visningar
7 521
Senast: Lona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar