Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
å vad roligt! När jag hade undulater (för massa år sen...) fick de en unge, han var jättesöt men tyvärr missbildad på nåt sätt så bröstkorgen var helt tillplattad på fel håll = han kunde inte flyga eller sitta på pinnar, men han hittade på att man kunde klättra upp på gallret och lägga sig på pinnen med näbben stödd på gallret
Idag har första lilla undulatungen kläckts! Hörde konstiga, pipande ljud från holken när jag tände i morse och där låg en liten nakenfis och darrade och kravlade.
Honan lät mig ta ett foto, men jag har ingen aning var jag kan lägga upp det eller göra så att jag kan lägga ut det här...
I morse hörde jag mer pipande och när jag kikade ner i holken så såg jag en liten nakenfis till, halvvägs ute ur ägget. Ägghalvan på underkroppen var kvar, såg rätt festligt ut.
Mamman verkar ha matat sin första unge bra, för den är nästan dubbelt så stor som nr 2.
grattis till nummer 2
haha skrev i andra tråden att det borde vara 2 nu... så kollade jag i mina prenumerationer å såg att du hade skrivit i denna tråden hehe...
vi kastade alltid ut sanden på tomten så småfåglarna åt fröna osv... så när pappa sen rensade stuprännor å under tacksockeln eller vad det heter... så hittade han ett gammalt bo... å gissa om det låg massa turkosa fjädrar i det hehe... blåmesarna hade undulat-kuddar
Skola & Jobb
Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Hundavel & Ras Och jag känner mig som värsta djurvårdar/vet plågaren, jag röntgar allt o lite till, innan dna tester kom röntgade jag mina labbar hd,ed...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.