Fågelägare

S

Stoppard

Ni som har flera fåglar. Hur har ni fått
dem tama? Skaffade ni en i taget och gjorde
den tam innan ni skaffade nästa?
Blev den mindre tam när den fick en partner?

Jag har fyra fåglar, varav tre är tama. Den som inte är tam kom från en djuraffär och de andra är såkallade andrahandsgojor. Mina fåglar är inte mindre tama pga att de har varandra, men fågeln från djuraffären är inte tam eftersom han inte har någon nytta av mig - han har ju kompisar redan, men för de tama fåglarna så är jag den som man kan sova med, den som kommer med mat, den som kliar mm. Jag skulle rekommendera dig att köpa tama andrahandspapegojor.

Jag har redan en andrahandspapegoja som
efter mycket tid började lita på mig, men
det är i stort sett bara jag som kan hantera
honom. Han är en äldre herre på 25-35 år och
jag har haft honom i ca 10 år.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Har ni några bra tips på hur man skyddar jordgubbarna från fåglar? Jag vill inte sätta upp nät, och har ingen lust att krångla till...
2
Svar
21
· Visningar
893
Senast: tott
·
Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 728
Senast: co-SMAD4
·
Katthälsa Nu börjar det dra ihop sig efter att katten plötsligt blivit mycket sämre i sin artros och spondylos i höft och rygg. Hon är bara 8 år...
Svar
11
· Visningar
795
Senast: Sassy
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 261

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka